PARTNER PORTALU

Przychody Eurocashu wzrosły o 24 proc. dzięki sprzedaży w formacie cash&carry

Autor: www.dlahandlu.pl 10 listopada 2011 09:11

Przychody Eurocashu wzrosły o 24 proc. dzięki sprzedaży w formacie cash&carry

Grupa Eurocash osiągnęła w III kw. br. 2,7 mld zł przychodów (+24,1 proc. r/r). Głównym czynnikiem wpływającym na ich wzrost, oprócz akwizycji Premium Distributors (wyniki konsolidowane od 2 sierpnia 2010 r.) oraz Polcater (1 marca 2011 r.), był dynamiczny wzrost sprzedaży w formacie cash&carry, który wyniósł 21 proc. r/r. (a dla stałej liczby hurtowni - like for like - +15,0 proc.). Po trzech kwartałach narastająco przychody Grupy wyniosły 7,4 mld zł (+34,0 proc.).

EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wzrosła w 3 kw. o 14,1 proc. r/r do 65,6 mln zł, a po trzech kwartałach wzrost wyniósł 16,6 proc. do 162,6 mln zł.

Zysk netto w III kw. wzrósł o 8,2 proc. do poziomu 36,5 mln zł. Zysk netto za trzy kwartały narastająco ukształtował się na porównywalnym poziomie (80,6 mln zł vs. 80,7 mln zł), na co wpływ miała wyższa amortyzacja oraz koszty obsługi zadłużenia związanego z nabyciem Premium Distributors.

W III kw. Grupa wygenerowała wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej (99,5 mln zł wobec 16,9 mln zł rok wcześniej). Pozwoliło to ograniczyć dług netto Grupy do 144 mln zł (wskaźnik dług netto / zannaualizowanej EBITDA na poziomie 0,6).

- Za nami bardzo korzystny kwartał. Agresywnie zwiększyliśmy sprzedaż, zarówno dzięki dokonanym w ciągu ostatniego roku przejęciom, jak i organicznie, co jest szczególnie widoczne w formacie cash&carry. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju pozwala nam zwiększać skalę biznesu, a dzięki temu być efektywnym partnerem tradycyjnych sklepów detalicznych. A to przekłada się również na osiągane przez naszą Grupę wyniki - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash. - Ostatni kwartał pokazał również siłę Eurocash do generowania gotówki. Dzięki temu znacząco zmniejszyliśmy dług netto Grupy, mimo zaciągniętego w ciągu ostatniego roku zadłużenia związanego z przejęciem Premium Distributors oraz wypłacie dywidendy na poziomie 51 mln zł z zysku za 2010 r. Stawia to nas w bardzo silnej pozycji, również jeśli chodzi o planowane zaciągnięcie długu w związku z przejęciem Grupy Tradis - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Mały 2011-11-10 15:12:15

    Dobre sobie - skoro macie takie zyski to zacznijcie normalnie oplacac swoich pracowników

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)



BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.