Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przychody Grupy LEGO wzrosły o 46 proc.

Grupa LEGO przedstawiła wyniki finansowe za pierwszą połowę 2021 roku (pierwsze 6 miesięcy do 30 czerwca 2021r). W porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody w tym okresie wzrosły o 46 proc., do 23 mld DKK. Sprzedaż konsumencka urosła o 36 proc., wyprzedzając wyraźnie branżę zabawek i napędzając wzrost udziałów rynkowych na całym świecie, w tym na największych rynkach.
Reklama
  • Sprzedaż konsumencka Grupy Lego wzrosła o 36 proc. Przychody wzrosły o 46 proc. do 23.0 mld DKK. Zysk operacyjny wzrósł o 104 proc. do 8.0 mld DKK, a zysk netto wzrósł o 140 proc. do 6.3 mld DKK.
  • Zwiększył się udział na rynku globalnym oraz na największych rynkach.



Pomimo ambitnego programu inwestycji strategicznych na rzecz długofalowego rozwoju, zysk operacyjny wyniósł 8 mld DKK, co oznacza wzrost o 104 proc. w porównaniu z I poł. 2020 roku.
- Nasze wyniki napędzane były przez niegasnący popyt na produkty z portfolio LEGO, które przyciągnęły nowych chętnych do budowania. Tegoroczny wzrost jest efektem zmniejszonej liczby restrykcji związanych z pandemią COVID-19 w porównaniu z rokiem ubiegłym, dzięki czemu nasze fabryki mogły pracować bez przeszkód. Mogliśmy również otworzyć większość sklepów stacjonarnych – przyznaje Niels B. Christiansen, dyrektor zarządzający LEGO Group.

- Ponadto zobaczyliśmy korzyści płynące z wieloletnich inwestycji w obszar e-commerce, innowacje produktowe oraz wsparcie globalnego łańcucha dostaw. Obecne, wysokie wyniki finansowe pozwolą nam na wsparcie strategicznych inwestycji w zrównoważony rozwój oraz cyfryzację – dodaje.

Wszystkie grupy rynkowe zaliczyły dwucyfrowy wzrost

Wszystkie serie LEGO zanotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Było to możliwe dzięki bogatemu portfolio.

Zysk operacyjny zwiększył się ponad dwukrotnie pomimo szeroko zakrojonych inwestycji i długoterminowych inicjatyw, takich jak nowa forma sklepów stacjonarnych, nowe funkcje e-commerce, transformacja cyfrowa obejmująca całą firmę, a także działania na rzecz zwiększenia przyjazności dla środowiska w obszarach produktowym i operacyjnym. Wzrost obecnego zysku operacyjnego kompensowany był także przez przyspieszający koszt transportu i surowców.

- W drugiej połowie 2021 roku oczekujemy dużego zapotrzebowania na nasze produkty. Długoterminowo przygotowujemy się na powrót rekordowych wyników do bardziej zrównoważonego poziomu, gdy nasi klienci powrócą już do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii. W połączeniu z planem przyspieszenia reinwestycji na rzecz rozwoju firmy, oczekujemy, że ten trend w dalszej perspektywie zaowocuje normalizacją poziomu zysków - twierdzi Christiansen.

Doświadczenie z marką w sklepie i online

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.