Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Przychody Pepco wyższe o blisko 30 proc. Rekordowa liczba nowych sklepów

Sieć dyskontowych sklepów wielobranżowych, Pepco Group, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, opublikowała aktualizację wyników za drugi kwartał roku obrotowego i półroczny okres zakończony 31 marca 2022 r. Przychody Grupy za pierwsze półrocze wyniosły 2 371 mln EUR (+17,5 proc. rdr), na czele z PEPCO, które odnotowało wzrost o 28,9 proc.
Reklama
  • Silny półroczny wzrost sprzedaży Grupy w warunkach porównywalnych (LfL) wzrósł o 5,3% dzięki szybszemu wzrostowi LFL w II kwartale (+12,1%): gdzie PEPCO zanotowało wzrost 18,5% LfL w II kwartale i o 7,2% w ciągu półrocza, a Poundland Group wzrost LfL o +5,9% w II kwartale i o 3,3% w ciągu półrocza.
  • Przewiduje się, że EBITDA za I półrocze będzie kształtować się w przedziale od 342 mln EUR do 350 mln EUR. Realizując wynik w tym przedziale Grupa znajduje się na dobrej drodze, aby wykonać prognozy na cały rok, jeśli nie nastąpi dalsze pogorszenie sytuacji makroekonomicznej.


Postępy w realizacji strategii Pepco Group

Kontynuowana jest ekspansja nowych sklepów we wszystkich markach handlowych. Liczba otwieranych sklepów wyprzedza prognozy (historyczne tempo wzrostu) - w ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, wyłączając zamknięcia 43 sklepów Fultons po przejęciu tej sieci.
PEPCO: rekordowa liczba nowo otwieranych sklepów – 202, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, gdzie początkowe wyniki są bardzo dobre.
Grupa Poundland: 33 nowych sklepów netto, co stanowi wzrost o 6,7% r/r
Od początku roku przeprowadzono modernizacje 586 sklepów (w tym 534 PEPCO, 52 Poundland), dzięki którym placówki zyskały nowy rozkład i otoczenie, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży LfL i poprawy
postrzegania przez klientów (od 2019 r. zrealizowano 1 900 modernizacje).

Otoczenie handlowe i wyniki Pepco Group

W pierwszej połowie roku nadal odczuwalny był wpływ ograniczeń związanych z Covid-19 na nasze sklepy. Jednak pod koniec półrocza ograniczenia złagodzono, dzięki czemu wskaźnik LfL wyniósł na koniec marca 19,4%, co pokazuje silny popyt klientów na ofertę Grupy i utwierdza spółkę w przekonaniu, że druga połowa roku będzie udana.

Zmiany na stanowiskach kierowniczych Pepco Group

31 marca br. Andy Bond ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego (CEO) Grupy, a obowiązki te przejął tymczasowo Trevor Masters.
Komentując wyniki, Trevor Masters, powiedział: - Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych wyników, biorąc pod uwagę globalne zakłócenia, z jakimi boryka się nasza branża. W dalszym ciągu skupiamy się na naszych priorytetach strategicznych, w szczególności na rozwoju nowych sklepów i kontynuacji programu modernizacji, które są bardzo pozytywnie przyjmowane przez klientów i przynoszą dobre wyniki. Chociaż wpływ Covid-19 stopniowo zmniejszał się w II kwartale, inwazja na Ukrainę - kraj graniczący z trzema z największych terytoriów naszej działalności - spowodowała dalszą niestabilność i nieprzewidywalność. Będziemy nadal realizować nasz program dynamicznego wzrostu przy jednoczesnym obniżaniu kosztów prowadzenia działalności, co pozwoli nam w większości zneutralizować negatywny wpływ inflacji. Dbamy o niski poziom cen w naszych sklepach, bo nasi klienci zwracają na ceny szczególną uwagę. W najbliższym czasie, rynek na którym prowadzimy działalność najprawdopodobniej pozostanie niestabilny ze względu na sytuację na Ukrainie i utrzymującą się globalną presję inflacyjną. Mamy jednak jasną i skuteczną strategię, która pozwoli nam wykorzystać istotne możliwości długofalowego wzrostu. Jeśli sytuacja makroekonomiczna nie pogorszy się dalej znacząco, jesteśmy przekonani, że osiągniemy wyniki zgodne z naszymi szacunkami dotyczącymi zysku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.