Przyszłość handlu to „cyfryzacja, urbanizacja i feminizacja"
Przyszłość handlu detalicznego kształtowana będzie przez „cyfrowe społeczeństwo" oraz duże skupiska miejskie zamieszkane głównie przez kobiety. Tak prognozuje jeden z czołowych ekonomistów, który zaprezentował swoją opinię na Międzynarodowym Forum Marketingu TCC w Berlinie, gdzie grupa ekspertów badała nadchodzące trendy w sektorze handlu. Firma TCC, oferująca programy marketingowe dla handlu detalicznego, dowodzi, że w dobie radykalnych przemian zachodzących na świecie najważniejsze jest odwoływanie się do emocji kupujących.
Nordström zauważa jednak, że mimo masowej cyfryzacji i urbanizacji w człowieku wciąż pozostanie silna potrzeba nawiązywania interakcji. „Ludzie to istoty społeczne, które lubią przebywać w towarzystwie i wzajemnie na siebie oddziaływać. Sprzedawcy detaliczni muszą o tym pamiętać, ale przy tym nie powinni rezygnować z eksperymentów i innowacji, które pozwolą im wyróżnić się na tle innych".
Pogląd ten podzielany jest przez TCC. - Cyfryzacja zmieniła zasady budowania zangażowania konsumentów - mówi Michael Ioakimides, dyrektor generalny TCC. - Siła drzemiąca w cyfrowej komunikacji oraz tendencja, by polecać zakupy swoim znajomym sprawiły, że dla marek
i sprzedawców detalicznych budowanie sieci zadowolonych klientów stało się jednym z najważniejszych celów strategicznych. Droga do pozyskania grona zadowolonych klientów może się wydawać sprzedawcom skomplikowana, lecz jest tak naprawdę dość prosta - wystarczy wywołać u klientów pozytywne emocje. Wprowadzenie udogodnień i elementów zabawy na każdym etapie robienia zakupów może sprawić, że kupowanie zamiast być „nudnym obowiązkiem" stanie się zajęciem satysfakcjonującym i angażującym emocjonalnie.
Przeczytaj także:
John Kearon, ekspert w dziedzinie psychologii behawioralnej i założyciel agencji BrainJuicer, podziela pogląd TCC, że to emocje powinny znaleźć się u podstaw funkcjonowania rynku detalicznego. - Badania dowodzą, że większość naszych decyzji jest podejmowana pod wpływem emocji, instynktu czy intuicji. Wnioski należy czerpać z obserwacji tego, co ludzie robią, a nie z tego, co mówią, że zamierzają zrobić. Jest wiele z pozoru nieistotnych czynników, które wpływają na zachowanie klientów. W związku z tym sprzedawcy powinni obserwować, eksperymentować i pracować nad nowymi pomysłami".
Nordström przekonuje też, że sprzedawcy detaliczni nie mogą zapominać o kluczowej zasadzie ekonomii: „wszystkie przedsięwzięcia biznesowe potrzebują tymczasowego monopolu na rynku - i tej jednej chwili, w której postrzegane są jako coś nowatorskiego".
Przeczytaj także:

- 15:57 W Saragossie modne przychodzenie do barów w piżamach o godz. 6 rano w niedzielę
- 09:56 Alibaba ma zapłacić 2,8 mld dolarów za naruszenie zasad konkurencji
- 07:40 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- 07:40 Jesteśmy po szczycie fali epidemii, ale liczba zakażeń nie będzie spadać szybko
- 07:38 Ubiegły rok był dobry dla polskich start-upów
- Sb 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- Sb 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- Sb 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.