PARTNER PORTALU

PSH Lewiatan: w 2020 roku mieliśmy 12,9 mld zł obrotu

Autor: EK 7 kwietnia 2021 10:52

PSH Lewiatan: w 2020 roku mieliśmy 12,9 mld zł obrotu fot. Robert Rękas

Firma na 2021 planuje uruchomienie 250 placówek, a także debiut nowego formatu "Lewiatan po drodze".

- Pomimo wielu przeciwności w 2020 roku wypracowaliśmy 12,9 mld złotych obrotu detalicznego, to wzrost o 4% w porównaniu do 2019 roku. Bardzo dobre wyniki osiągnęła marka własna, sprzedaż detaliczna jej produktów osiągnęła poziom 780 mln złotych, co odpowiada wartości sprzedaży dużego producenta żywności w Polsce. – mówi Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A

Lewiatan stawia na wzmocnienie procesu komunikacji z konsumentem poprzez nowe kanały i nowe narzędzia, wzmocnienie komunikacji wewnątrz sieci, budowę środowiska cyfrowego oraz wzmocnienie siły i wartości marki. I temu służyć ma nowy koncept sklepu typu convenience.

Priorytetowe miejsce w strategii PSH Lewiatan zajmuje ekspansja. W 2020 roku otworzono 170 nowych sklepów. Wzrosła też średnia powierzchnia otwieranych sklepów i dziś przekracza ona 200 mkw. Od początku roku działają placówki w małopolskim Pcimiu oraz w Barlinku na Pomorzu Zachodnim, a powierzchnia każdej z nich przekracza 1000 mkw. W lutym do Lewiatana dołączyły także sklepy w Bieżuniu i Rozogach, każdy z nich ma powierzchnię bliską 500 mkw.

- Cieszy mnie fakt rosnącej powierzchni naszych sklepów. Nowe formaty sklepu to szersza oferta asortymentu i produktów pochodzących od lokalnych dostawców. Planujemy, że w tym roku otworzymy 250 nowych placówek Lewiatana. Pracujemy też nas nowym konceptem sklepu typu convenience, którego robocza nazwa brzmi „Lewiatan po drodze”. W naszej sieci będą to placówki o mniejszej powierzchni poniżej 100 mkw., bardziej dopasowany do lokalnych potrzeb konsumentów. Liczę, że jeszcze w tym roku ten projekt zadebiutuje na rynku - podsumował prezes PSH Lewiatan.

W 2020 roku udział produktów marek własnych w rynku FMCG wzrósł o 1 pp czyli o 1,7 mld złotych. . Obecnie sieć współpracuje z ponad 130 polskimi producentami, dzięki którym w ofercie znajduje się 25 kategorii produktów i ponad 500 artykułów marki Lewiatan.

-  W 2020 roku wartość sprzedaży marek własnych wzrosła o 10% r/r do kwoty 780 mln złotych. W bieżącym roku pojawią się nowe kategorie najbardziej poszukiwane i oczekiwane przez klientów, takie jak nabiał i wędliny - dodaje Robert Rękas.

Celem cyfryzacji jest zwiększenie efektywności obecnego modelu biznesowego i wzrost satysfakcji klientów. Automatyzacja procesów pozwoli właścicielom sklepów dopasować oferty i promocje do indywidualnych wymagań klientów, obniży koszty działalności oraz poprawi efektywność ich biznesów.

- Wciąż rozwijamy aplikację mobilną „Mój Lewiatan”. Umożliwia ona bieżący dostęp do najnowszych promocji obowiązujących w sieci, jak i poszczególnych sklepach Lewiatan. Za pomocą aplikacji klienci mogą skorzystać też z planowania zakupów oraz mobilnej wersji programu lojalnościowego – mówi prezes.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ciekawski 2021-04-07 13:37:11

    Straszne lanie wody. Ile wyniósł zysk netto w porównaniu do roku ubiegłego, to jest prawdziwa informacja i da nam obraz czy marka się rozwija czy ALMA 2.0 wisi tutaj.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8214

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,98

  • Śr

    5,00

  • Min

    4,21

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.