PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Publicis: W Warszawie rynek e-grocery to 2,4 proc. handlu FMCG

Autor: dlahandlu.pl 18 września 2019 10:45

Publicis: W Warszawie rynek e-grocery to 2,4 proc. handlu FMCG fot. materiały prasowe

Penetracja kategorii zakupów spożywczych online w Polsce to obecnie ok. 0,9 proc. rynku FMCG, jednak w samej Warszawie, która odpowiada za blisko połowę całej sprzedaży e-grocery w Polsce, jest to 2,4 proc. Co 10. warszawiak deklaruje, że to właśnie w internecie najczęściej dokonuje zakupów spożywczych. Według danych Euromonitor International, roczne tempo wzrostu e-grocery utrzymuje się na poziomie 15-20 proc. - wynika z raportu Publicis Group "Kręte ścieżki konsumenta e-commerce".

W znakomitej większości (75%) przypadków, ścieżka konwertująca na Frisco.pl rozpocznie się na stronie głównej i będzie dotyczyła powracającego klienta sklepu i potrwa nieco ponad pół godziny. Na drugim miejscu (po 7%) plasują się ex aequo ścieżki: startująca na stronach promocyjnych/contentowych i stronach kategorii/wyników wyszukiwania. Jedne i drugie odpowiadają po równo za 7% obrotów, jedne i drugie mają też wysoki średni czas spędzany na stronie.

W 51% ścieżek konwertujących użytkownicy wykorzystują do nawigacji drzewo kategorii, w 62% sesji jest wykorzystana wyszukiwarka. Użytkownicy korzystający z wyszukiwarki kupują częściej, za to miłośnicy menu i stron kategorii generują istotnie wyższe koszyki. Najwyżej sklasyfikowane zapytania o markę to Pampers, który często jest utożsamiany z nazwą kategorii produktowej.

Mimo rosnącej skali, ruch mobilny odpowiada jedynie za 25% transakcji w sklepie.

Ścieżka zakupowa w kategorii zdrowie i uroda jest relatywnie długa. Dane zebrane przez Criteo pokazują, że shopper generuje ponad 50 odsłon w ramach strony internetowej zanim złoży zamówienie. W rzeczywistości proces ten nierzadko bywa znacznie dłuższy, z przedziałem od kilku do ponad 100 podstron. Finalizacja zakupu dokonuje się po 8,5 dniach od pierwszej wizyty na stronie wybranego sklepu online. 1/3 Polaków, kupujących produkty z kategorii Zdrowie i Uroda w ogóle nie odwiedza strony głównej sklepu przed dokonaniem transakcji. Niektórzy kupujący trafiają bezpośrednio na strony produktowe. Podstrony dwiedza je 9 na 10 kupujących przed dokonaniem transakcji. Zazwyczaj spowodowane jest to wpisaniem słów kluczowych w wyszukiwarkę internetową lub kliknięciem w reklamę zewnętrzną. Mobile to 42% ogólnej liczby transakcji, co stanowi dużą nadreprezentację w porównaniu do średniej rynkowej.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,59

  • Śr

    3,97

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.