PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

PwC o skutkach zakazu handlu w niedzielę: Możliwe renegocjacje czynszów w galeriach

Autor: PAP 14 czerwca 2018 20:27

W związku z zakazem handlu w niedzielę sklepy detaliczne będą chciały renegocjować czynsze z galeriami handlowymi. Szacujemy, że ok. 30 proc. najemców upomni się o rekompensatę z tego tytułu - powiedział PAP Krzysztof Badowski partner w PwC, lider zespołu handlu i produktów konsumenckich.

Zwróciła też uwagę, że wielu konsumentów, którzy jeszcze nie przyzwyczaili się do tego, w jakie niedziele obowiązuje zakaz, "przesuwają swoje aktywności zakupowe na wszelki wypadek na sobotę". "I kupują więcej" - podkreśliła.

Jednocześnie, jak podkreślili eksperci, granica między sklepem online a tradycyjnym zaciera się, przez co sprzedawcy mają okazję wyjść do klientów z zupełnie nową ofertą. "W miejsce gigantycznych salonów wystawowych mogą postawić na rozwiązania chmurowe lub aplikacje mobilne i umożliwić odwiedzającym oglądanie oferty na ich własnych telefonach" - czytamy w raporcie PwC. Inną możliwością jest wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości (AR) i aranżowanie oferowanych produktów, na przykład układu mebli, we wnętrzu mieszkania lub domu.

"Są też pomysły bezobsługowego showroomu skrzyżowanego z centrum wysyłkowym. Sposób na obejście zakazu handlu to również vendomaty (automaty do sprzedaży - PAP)" - wyliczył Michał Kreczmar, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w PwC. Według niego handlowcy mogą też postawić na całkowicie zautomatyzowane sklep i dostawy zamówionych towarów dronem bez udziału człowieka. "Sklepy zupełnie bezobsługowe już powstają np. Amazon Go" - przypomniał.

Kreczmar zaznaczył jednak, że nie ma kraju, w którym handel internetowy byłby większy niż tradycyjny. "Ale też mamy w Stanach Zjednoczonych tzw. retail-mageddon, związany z tym, że gigantyczna liczba sklepów off-line'owych zamyka się" - powiedział. Dodał jednak, że nie wynika to wyłącznie z tego, że "handel elektroniczny zabija sprzedawców detalicznych", często jest to efektem "zmiany sposobu organizacji sieci sprzedażowych". "Firmy miały sklepy w miejscach, które nie były potrzebne, punkty sprzedaży były za duże albo sieci sklepów źle zarządzane" - wyjaśnił.

Dodał, że np. w Chinach e-handel stanowi ponad 20 proc. rynku. "W Polsce udział ten wynosi 7 proc." - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    7,99

  • Min

    5,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7628
Ilość aktualnych ofert: 473251

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.