PwC przejęło Fern Partners, poszerzając zespół o ekspertów od zarządzania ceną

Fern Partners to zespół ekspertów z międzynarodowym doświadczeniem w tzw. pricing & revenue management, czyli zwiększaniu przychodów dzięki zarządzaniu cenami produktów i usług. Opracowywane rozwiązania to efekt analizy twardych danych liczbowymi, badań percepcji i motywacji klientów oraz znajomości zachowań konsumenckich.
Fern Partners wsród klientów ma przedsiębiorstwa z sektorów dóbr konsumenckich, handlu, ochrony zdrowia, energetyki, transportu i logistyki oraz usług finansowych.
W obliczu silnej konkurencji na rynku i wojny cenowej "pricing" jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów. Polskie firmy są często bardziej zachowawcze w podejściu do zarządzania ceną niż firmy zachodnie. - Polityka cenowa staje się jednym z najważniejszych wyzwań dla wielu przedsiębiorstw, szczególnie na rynku tak wrażliwym jak Polska. Praktyka potwierdza, że odpowiednie podejście do zarządzania cenami pozwala na skuteczny i trwały wzrost zysku o 1-3 p.p. Dołączenie do zespołu PwC otwiera nam szerzej dostęp do rynków międzynarodowych, a naszym obecnym klientom daje możliwość korzystania z pełnej ekspertyzy doradztwa biznesowego - mówi Maciej Kroenke, założyciel Fern Partner.
Zarządzanie cenami jest najsilniejszą dźwignią zysku. Nie istnieje szybszy i efektywniejszy sposób na zwiększenie rentowności i zyskanie przewagi konkurencyjnej niż optymalizacja strategii cenowej. Nasze kilkunastoletnie doświadczenie pokazuje, że optymalizacja cen to obszar dodatkowych zysków dla firm niezależnie od branży oraz specyfiki działalności - podsumowuje dr Maciej Kraus, założyciel Fern Partners.
W poprzednim tygodniu firma PwC poinformowała o planowanym przejęciu polskiej Grupy Outbox, specjalizującej się w nowych technologiach. Transakcja ta wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz spełnienia pozostałych warunków określonych umową sprzedaży.