Pyszne.pl: Polski rynek dostaw jedzenia w fazie wzrostu
Portalspozywczy.pl: Jak rozwija się serwis Pyszne.pl?
Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.: Bardzo dynamicznie. Jesteśmy niekwestionowanym liderem polskiego rynku zamówień jedzenia przez Internet. W całym zeszłym roku wygenerowaliśmy 4,3 miliony zamówień dla naszych partnerów, a w pierwszym półroczu 2017 było to już 3,5 milionów zamówień o łącznej wartości ok. 150 mln złotych. To najlepiej ukazuje naszą dynamikę. Ponadto badanie przeprowadzone przez GfK w marcu tego roku wykazało, że Pyszne.pl cieszy się ponad 7-krotnie wyższą spontaniczną świadomością marki niż nasz największy konkurent.
Serwis jest częścią Takeaway.com. Jak ważny jest polski rynek dla całej grupy?
Polski rynek jest postrzegany przez grupę Takeaway.com jako rynek strategiczny. Jesteśmy obecnie obecnie 3-cim największym i najszybciej rozwijającym się rynkiem w grupie Takeaway.com. Przed nami są jedynie Holandia i Niemcy. Mimo, że osiągnęliśmy już znaczną skalę na polskim rynku nadal notujemy trzycyfrowe wzrosty.
Czy można wskazać jakieś cechy, które wyróżniają polski rynek dostaw?
Polski rynek różni się od rynków Europy Zachodniej głównie stopniem rozwoju i wartością. W Polsce w zeszłym roku zaledwie 3% populacji w wieku 16+ zamówiło przez nasz serwis. W tym samym czasie w Holandii było to 21%. To tylko pokazuje jak duży potencjał drzemie w polskim rynku, z czego się bardzo cieszymy.
Więcej na portalspozywczy.pl