Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rabaty na Black Friday w tym roku będą niższe 

Przeceny i promocje na Black Friday i Cyber Monday będą w tym roku mniejsze. Wszystko przez rosnące koszty transportu, zerwane łańcuchy dostaw i inflację.
Reklama
  • W okresie przedświątecznym na całym świecie wydamy nawet bilion dolarów na zakupy online. Szacunki Adobe – technologicznego giganta z USA – oznaczają wzrost świątecznego szału zakupowego o ponad 10% względem poprzedniego roku.
  • Według amerykańskiej firmy technologicznej kłopoty w łańcuchach dostaw sprawią, że konsumenci będą płacić blisko 10% więcej za podobne produkty niż rok wcześniej. 
  • Klienci nie będą mogli spodziewać się aż tak dużych rabatów jak zwykle.

 

Zakupowy szał

Adobe w swoim badanie nie wyszczególniła danych z Polski, ale warto przypomnieć, że w ostatnim kwartale poprzedniego roku tylko na Allegro Polacy wydali 10 miliardów złotych. Natomiast według raportu Deloitte w 2020 roku na prezenty, jedzenie i podróże związane ze świętami przeznaczyliśmy ok. 1300 złotych. Było to i tak o 30% mniej niż rok wcześniej, a największy wpływ na to miała sytuacja pandemiczna i to, że zdecydowaliśmy się świętować w nieco węższym gronie niż zazwyczaj. 

Na zakupach w sieci spędzimy w tym roku ok. 12 godzin. Co ciekawe aż 42% przychodów będzie pochodziło z zakupów dokonanych poprzez smartfony, co będzie ok. 5% wzrostem w porównaniu z poprzednim rokiem. Ponad 85 miliardów ludzie wydadzą też na same urządzenia.

Inflacja i inne problemy

 – Wiele wskazuje na to, że w tym roku wydamy więcej w okresie przedświątecznym. Skutki gospodarczego lockdownu są rozciągnięte w czasie i teraz odczujemy skutki problemów z łańcuchami dostaw. Szczególnie zagrożone są takie branże jak elektronika, zabawki czy odzież. Porty przeładunkowe są zapchane, więc towaru na rynku może być zdecydowanie mniej. To rodzi inflację, a przecież ceny za ropę na światowych giełdach tylko pogarszają sytuację. O ciekawe rabaty będzie znacznie trudniej niż rok wcześniej – tłumaczy Marcin Michalski, ekspert strategii digital marketingowych i reklamy online, a także autor bloga Marketing Hacker.

Potwierdzają to dane z badania Adobe, które zostały zebrane z ponad biliona odwiedzin amerykańskich witryn detalicznych, a globalne wyliczenia opierają się na transakcjach w ponad stu krajach. Według amerykańskiej firmy technologicznej kłopoty w łańcuchach dostaw sprawią, że konsumenci będą płacić blisko 10% więcej za podobne produkty niż rok wcześniej. 

W tym roku niższe rabaty

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.