Rada ds. Społecznych: musimy wzmocnić ochronę konsumencką

Doradca prezydenta w rozmowie z PAP poinformował, że pierwsza część spotkania dotyczyła działań, które można wdrożyć, aby wzmocnić część obywatelską ochrony konsumenckiej w Polsce.
"W tej chwili ochrona konsumencka składa się z dwóch segmentów. Jest system publiczny, który współtworzony jest przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, rzecznika finansowego oraz powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów, i jest część obywatelska, społeczna, współtworzona przez organizacje pozarządowe. Sytuacja w tych organizacjach pozarządowych jest nieustabilizowana" - wskazał.
"Podczas posiedzenia dyskutowaliśmy o różnych propozycjach. Spotkanie miało charakter burzy mózgów" - mówił. "Na ukończeniu są prace, które są wynikiem współdziałania między prezydentem RP, a wicepremierem Piotrem Glińskim. W Narodowym Instytucie Wolności będzie uruchomiony wieloletni program grantowy na wsparcie organizacji świadczących usługi poradnicze w tym m.in. poradnictwo w obszarze konsumenckim. To jest m.in. rozwiązanie, o którym dzisiaj rozmawialiśmy" - przekazał.
Zapowiedział, że konkretne rekomendacje zostaną przedstawione prezydentowi Andrzejowi Dudzie za około dwa tygodnie. (PAP)
Autorka: Katarzyna Herbut
kh/ joz/