PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Ranking: 10 największych detalistów FMCG w Europie

Autor: dlahandlu.pl za LZ Retailytics 7 maja 2018 13:27

Ranking: 10 największych detalistów FMCG w Europie Fot. Shutterstock.com

Europejski rynek handlu detalicznego jest coraz bardziej skonsolidowany. Z roku na rok rośnie udział 50 największych detalistów - na koniec 2017 roku mieli oni łącznie 70,2 proc. udziałów w sprzedaży detalicznej artykułów FMCG na Starym Kontynencie. To oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego w stosunku do 2014 roku.

TOP 10 NAJWIĘKSZYCH DETALISTÓW W EUROPIE:

1. GRUPA SCHWARZ  106,4 mld euro sprzedaży w 2017 roku (wzrost o 6 proc. rdr) ; 6,7 proc. udziałów w rynku

2. CARREFOUR  64,9 mld euro sprzedaży w 2017 roku (spadek o 0,7 proc. rdr); 4,1 proc. udziałów w rynku

3. ALDI  61,7 mld euro sprzedaży w 2017 roku (wzrost o 6,4 proc. rdr); 3,9 proc. udziałów w rynku

4. TESCO  56,8 mld euro sprzedaży w 2017 roku (spadek o 3,9 proc. rdr); 3,6 proc. udziałów w rynku

5. EDEKA  56,75 mld euro sprzedaży w 2017 roku (wzrost o 5,4 proc. rdr); 3,5 proc. udziałów w rynku

6. GRUPA REWE  54,7 mld euro sprzedaży w 2017 roku (wzrost o 6,9 proc. rdr); 3,4 proc. udziałów w rynku

7. AUCHAN  43,26 mld euro sprzedaży w 2017 roku (spadek o 1,5 proc. rdr); 2,7 proc. udziałów w rynku

8. E.LECLERC  38,13 mld euro sprzedaży w 2017 roku (wzrost o 2,0 proc. rdr); 2,4 proc. udziałów w rynku

9. METRO  34,11 mld euro sprzedaży w 2017 roku (brak danych rdr); 2,1 proc. udziałów w rynku

10. SAINSURY'S  31,34 mld euro sprzedaży w 2017 roku (wzrost o 2,9 proc. rdr); 2,0 proc. udziałów w rynku

Wraz z poprawą perspektyw gospodarczych w Europie, największe sieci handlowe będą nadal czerpać zyski z dobrej koniunktury. Jednak konsolidacja nie zawsze przynosi korzyści, o czym przekonali się bardziej tradycyjni gracze, tacy jak: Carrefour, Auchan, Tesco czy Metro Group. Te sieci, przez dziesięciolecie funkcjonujące przede wszystkim jako sklepy wielkopowierzchniowe, muszą teraz poszukać nowych rozwiązań.

Liderem zestawienia została Grupa Schwarz. W 2017 roku właściciel sieci Lidl i Kaufland
zwiększył sprzedaż detaliczną aż o 6 mld euro, zdecydowanie dystansując się od konkurentów. Jego śladami podąża Aldi, którzy inwestuje w sklepy typu premium i stale rosnącą liczbę markowych towarów.

Poza pierwszą dziesiątką rankingu znalazły się takie sieci jak Biedronka i Netto Dansk Supermarked, ale ich pozycja rośnie. Z rankingu wypływa jeszcze jeden wniosek: cena pozostaje kluczową zmienną dla konsumentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • pq 2018-05-09 16:33:02

    Jak mozna uzyskac dostep do pelnej listy 50 grup?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO



OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7457
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,97

  • Śr

    9,00

  • Min

    6,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.