Ranking najbardziej poczytnych gazetek handlowych: Lidl deklasuje rywali

Autor: MondayNews 27 czerwca 2018 09:26

Ranking najbardziej poczytnych gazetek handlowych: Lidl deklasuje rywali Fot. mondaynews.pl

Po raz pierwszy w ramach programu AdRetail Inspirio wyłoniono najbardziej poczytne gazetki krótkoterminowe i długoterminowe za cały 2017 rok. W jednej kategorii znalazły się publikacje obowiązujące do tygodnia, a w drugiej – pozostałe, które były aktualne powyżej 7 dni. W obu kategoriach zdecydowanym zwycięzcą okazał się Lidl, który zdeklasował rywali - informuje serwis MondayNews.

Tym razem o zwycięstwie zadecydowali konsumenci. Liczyła się średnia dzienna ilość wyświetleń w największych serwisach agregujących promocje w Polsce, tj. Promocyjni.pl, Okazjum.pl i Promoceny.pl.

W II edycji programu organizatorzy przedsięwzięcia postanowili nagrodzić najpopularniejsze wśród konsumentów e-gazetki handlowe. Podzielili je ze względu na czas obowiązywania, ponieważ 1-dniowe czy kilkudniowe publikacje najbardziej różnią się od tych, które są aktualne przez 4 lub nawet 6 tygodni. Wiąże się to oczywiście z odmiennym zakresem tematycznym i objętością. Dodatkowo zaobserwowano, że krótkoterminowe publikacje są zdecydowanie szybciej przeglądane przez klientów, niż te długoterminowe.  

– Suma obejrzeń danej gazetki została podzielona przez liczbę dni jej obowiązywania. W ten sposób uzyskaliśmy średnią dzienną ilość wyświetleń każdej publikacji, często mierzoną w tysiącach. W jednym przypadku to było blisko 100 tys. Zebrane wyniki mówią same za siebie. To znaczy, obrazują faktyczne preferencje i zainteresowania konsumentów. I w moim przekonaniu, stanowią bardzo ważną informację dla samych sieci handlowych – wyjaśnia Maciej Tygielski, szef sprzedaży w grupie AdRetail.

W kategorii najbardziej poczytne gazetki krótkoterminowe za cały ub. rok Lidl zdecydowanie wyprzedził konkurencję. Zwycięska gazetka tej sieci obowiązywała od 29.05.2017 do 03.06.2017 roku, czyli przez 6 dni. Zgromadziła łączną liczbę wejść na poziomie ponad 560 tys. Średnia dzienna ilość wyświetleń wyniosła ponad 94 tys.

Na drugim miejscu znalazła się publikacja sieci Carrefour, obowiązująca w dniach 10-16.10.2017 roku. Była aktualna dokładnie przez tydzień. Całkowita liczba odwiedzin wyniosła ponad 66 tys. Natomiast średnia dzienna ilość wyświetleń przekroczyła 9 tys.

Na trzeciej pozycji uplasowała się publikacja Biedronki, która była aktualna w terminie 24-26.11.2017 roku. Obowiązywała przez 3 dni i miała w sumie ponad 26 tys. wyświetleń. Ich średnia dzienna ilość wyniosła niepełna 9 tys.

W przypadku długoterminowych publikacji, najbardziej poczytną gazetką, obowiązującą przez ponad tydzień, również okazała się publikacja Lidla. Była aktualna przez 8 dni, tj. w terminie 07-14.05.2017 roku. Łączna liczba obejrzeń sięgnęła w tym przypadku 280 tys. Natomiast średnia dzienna ilość wyświetleń osiągnęła ponad 35 tys.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7102

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,65

  • Śr

    4,27

  • Min

    3,33

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.