Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Raport: 73 proc. firm MŚP chce dostawać środki ze sprzedaży w tym samym dniu

Jedna czwarta polskich małych i średnich firm pożycza pieniądze na biznes od rodziny lub z prywatnego konta, a 73 proc. MŚP chciałoby rozliczać sprzedaż w tym samym dniu - wynika z raportu „The Embedded Finance Report”.
Reklama

Według raportu wykonanego dla Adyen i Boston Consulting Group, 36 proc. firm z sektora MŚP w Polsce otrzymuje pieniądze w ciągu 24 godzin. Z kolei trzy czwarte wyraża potrzebę rozliczeń w tym samym dniu, a nawet szybciej: 27 proc. z tej grupy chciałoby korzystać z natychmiastowych rozliczeń wiele razy w ciągu dnia, a 29 proc. przy każdej transakcji.

Zwrócono uwagę, że większość MŚP musi czekać średnio 1-2 tygodnie, aby uzyskać pieniądze z pożyczek krótkoterminowych. Co czwarta polska firma decyduje się więc na rozwiązania nieformalne - 16 proc. przelewa środki z prywatnego konta, a 7 proc. korzysta z pomocy przyjaciół czy rodziny. Jednocześnie 27 proc. przedstawicieli MŚP nie wie, że dzienne rozliczenia sprzedaży są możliwe - większość czeka do 48 godzin.

Zgodnie z badaniem 64 proc. firm uznaje za korzystne dysponowanie kontem bezpośrednio powiązanym z platformą marketplace/software, której używa, a 74 proc. firm jest zainteresowane usługami finansowania zapewnionymi przez platformę marketplace.

Jak zwrócono uwagę w badaniu, technologie wbudowanych finansów umożliwiają założenie rachunku bankowego bezpośrednio na platformie e-commerce, pozwalając sprzedającym na zarządzanie swoimi finansami w miejscu prowadzenia biznesu. O istnieniu funkcji natychmiastowego dostępu do środków i braku konieczności oczekiwania na przelew z innego banku nie wiedziało 73 proc. ankietowanych w firm w Polsce.

Badanie przeprowadzono w III kwartale 2022 r. w Wielkiej Brytanii, USA, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Polsce, Australii i Kanadzie wśród przeszło 2000 firm z sektora MŚP. Wykonano też ponad 50 wywiadów z platformami e-commerce/marketplace. Respondenci to również 200 polskich firm MŚP z branż m.in.: restauracyjnej, retail, hospitality, usług, transportu i logistyki.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum