Raport: 75 proc. konsumentów pokolenia „Z” zastępuje przekąską co najmniej jeden posiłek

- 85% konsumentów na całym świecie preferuje przekąski firm, które neutralizują wpływ produkcji na środowisko.
- Każdego dnia, 75% pokolenia „Z” zastępuje przekąską co najmniej jeden posiłek.
- Słodkie przekąski dostarczające przyjemności coraz częściej są częścią zbilansowanej diety.
Raport, opracowany we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll, oparty jest na wynikach badań wśród tysięcy konsumentów w dwunastu krajach na całym świecie.
Nowa definicja przekąsek
- Tegoroczny raport State of Snacking wskazuje, że definicja przekąsek zmieniła się w ciągu ostatnich trzech lat - obejmuje ona więcej rodzajów żywności oraz okazji do konsumpcji. Szczególnie pandemia znacznie wpłynęła na podejście konsumentów do przekąsek. Coraz więcej osób stawia na świadome wybory żywieniowe i zwraca większą uwagę na wartości odżywcze spożywanych produktów. Zwyczaje konsumentów wskazują, że zarówno zaspokojenie potrzeb żywieniowych, jak i sprawianie sobie drobnych przyjemności jest dla nich ważne – powiedział Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie.
Prawie 80% konsumentów na całym świecie twierdzi, że ich definicja przekąski zmieniła się w ciągu ostatnich 3 lat i obejmuje więcej rodzajów żywności, a także okazji do konsumpcji. 85% konsumentów je przynajmniej jedną przekąskę dziennie dla przyjemności, 88% twierdzi, że zrównoważona dieta może zawierać odrobinę przyjemności, a 74% twierdzi, że nie wyobraża sobie świata bez czekolady. Spójność wyborów zakupowych z osobistymi wartościami – 85% konsumentów na całym świecie chce kupować przekąski firm, które neutralizują wpływ produkcji na środowisko.
Dostęp do przekąsek
Konsumenci eksperymentują z nowymi kanałami zakupu przekąsek – 53% zgłosiło, że w ciągu ostatniego roku robiło zakupy przy użyciu co najmniej trzech nietradycyjnych lub nowych kanałów sprzedaży takich jak np.: aplikacje do zamawiania jedzenia z dostawą, odbiór zamówień w punkcie sprzedaży oraz strony internetowe dostarczające towary bezpośrednio do konsumentów.
Większość konsumentów z całego świata oczekuje, że będzie mogła kupować wybrane przez siebie przekąski, kiedy tylko zechce (80%) i za pomocą dowolnego kanału (74%). Trend ten jest szczególnie zauważalny w Azji i Ameryce Łacińskiej.
Media społecznościowe jako inspiracja dla konsumpcji
Media społecznościowe stają się ważnym źródłem informacji, ponieważ konsumenci coraz częściej odnajdują tam trendy żywieniowe i inspiracje. Ponad połowa konsumentów na całym świecie twierdzi, że media społecznościowe zainspirowały ich do spróbowania nowej przekąski w ciągu ostatniego roku.
Przekąski służące dobrym celom
Konsumenci podchodzą do swoich decyzji zakupowych w sposób coraz bardziej przemyślany, ponieważ są coraz bardziej świadomi wyznawanych przez siebie wartości. Wkładają więcej wysiłku, aby dowiedzieć się czegoś o markach i firmach, od których kupują. Są bardziej wymagający, jeśli chodzi o odpowiedzialność społeczną producenta wybieranych przez siebie przekąsek. Jedną z ważniejszych kwestii jest ograniczenie ilości produkowanych odpadów.