PARTNER PORTALU

Raport: 87 proc. firm MŚP uważa, że w ciągu 5 lat wzrośnie rola leasingu

Autor: PAP 2 lipca 2021 12:13

87 proc. badanych firm MŚP uważa, że rola leasingu wzrośnie w ciągu 5 lat - wynika z raportu EFL "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą". Jak dodano, ponad połowa firm MŚP preferuje model szybkiego zakupu leasingu, na platformie online bez kontaktu z doradcą.

Jak poinformowano w piątkowej informacji prasowej, lasing jest najczęściej wskazywanym sposobem finansowania inwestycji MŚP - 8 na 10 przedstawicieli tego sektora miało z nim do czynienia przynajmniej raz.

"W opinii zdecydowanej większości (87 proc.), w perspektywie kolejnych 5 lat rola tego narzędzia jeszcze wzrośnie" - wynika z raportu EFL "Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą".

Z raportu wynika, że aby ta prognoza się sprawdziła, standardem na rynku leasingowym musi być customizacja oferty, szybki proces sprzedaży oraz zdalna obsługa klienta. Eksperci podkreślają, że w przyszłości obsługa klienta przez człowieka, a nie bota, może stać się dobrem luksusowym.

Jak pokazał raport, 55 proc. firm MŚP preferuje model szybkiej transakcji, a 17 proc. oczekuje doradztwa, co wiąże się z wydłużeniem procesu. Z kolei 50 proc. przedsiębiorców liczy na dokonanie zakupu leasingu, podczas gdy dwa razy mniej zapytanych wciąż jest przywiązanych do tradycyjnego kanału sprzedaży bezpośrednio u doradcy leasingowego (24 proc.).

Z raportu wynika, że szybki proces zakupu leasingu jest zdecydowanie ważniejszy dla najstarszych badanych - 67 proc. przedstawicieli pokolenia Baby Boomers wobec 37 proc. Zetek. Z kolei najmłodsi zdecydowanie częściej potrzebują doradztwa. 6 na 10 przedstawicieli pokolenia BB preferuje zakup leasingu na platformie bez doradcy, wśród Zetek tego zdania jest tylko co czwarty zapytany (26 proc.).

"W obsłudze klienta leasingowego będziemy mieć do czynienia z dwoma zjawiskami. Z jeszcze większą standaryzacją usług w obszarze MŚP, czyli proste, łatwe do zdalnego procesowania produkty. Po drugie, z samoobsługą, czyli dalej pogłębiającą się cyfryzacją usług finansowych, tak żeby klient mógł sobie +wyklikać+ umowę leasingową samodzielnie" - uważa Wojciech Przybył z zarządu EFL. Jak dodał, branża musimy być przygotowani na model hybrydowy, w którym to klient decyduje czy chce przejść przez cały proces online czy ze wsparciem doradcy leasingowego.

Według raportu, w perspektywie kolejnych lat należy spodziewać się większej specjalizacji branżowej poszczególnych leasingodawców. Jak tłumaczą autorzy raportu, wynika z trzech czynników.





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9690
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.