Raport DM Millennium: Alma - lepsza koniunktura pomaga delikatesom
W 2013 r. Alma zdecydowanie przyspieszyła tempo rozwoju, koncentrując się na najbardziej rentownych lokalizacjach. Pozytywne efekty tej ekspansji powinny być widoczne już w IV kwartale 2013 r., a w pełni w całym 2014 r. Rynek delikatesów powinien też skorzystać na spodziewanym ożywieniu gospodarczym - podają analitycy DM Millennium.
Sieć delikatesów Almy jest stosunkowo niewielka, a kilka sklepów w mniejszych miastach jest wciąż nierentownych i dlatego tegoroczne otwarcia w Warszawie mogą mieć wyraźny wpływ na wyniki spółki. W 2013 r. roku w aglomeracji warszawskiej Alma uruchomiła łącznie 4 obiekty, z czego 2 to lokalizacje dotychczas zajmowane przez Bomi (Klif, Europlex). Pozostałe otwarcia to lokalizacje w Olsztynie, 2 w Gdyni (w tym jedna po Bomi). Oznacza to, że po trzech kwartałach sieć delikatesów zwiększyła się o 7 lokalizacji (+19%), z których większość powinna zaliczać się do najbardziej rentownych w całej sieci, co dotyczy zwłaszcza obiektów warszawskich. Mogą mieć one dodatni wpływ na wyniki grupy już w pierwszym roku działalności. W 2014 r. tempo ekspansji powinno być wolniejsze, możliwe jest 3-5 otwarć, z czego większość znów ma przypadać na Warszawę.
Jak podają analitycy DM Millennium, ze względu na dużą liczbę podmiotów wchodzących w skład grupy kapitałowej, jednostkowe wyniki Almy najlepiej odzwierciedlają rezultaty samych delikatesów. Od czterech kwartałów jednostkowy EBIT poprawia się w ujęciu r/r, a w kluczowym IV kwartale również spodziewamy się znacznej poprawy rezultatów. W kolejnych latach udział delikatesów w wynikach Almy powinien być coraz większy zwłaszcza, że główny akcjonariusz w wielu wypowiedziach informował o możliwości sprzedaży wszystkich akcji zależnej Krakchemii (teraz 4.6 mln akcji, czyli 51.5% oglnej liczby). W celu poprawy marży brutto delikatesów zarząd od 2012 r. intensywnie rozwija markę własną Food & Joy. Pod koniec 2012 r. jej udział w przychodach wynosił 2% przy 150 produktach, natomiast docelowym poziomem jest 5% i 300 kategorii wyrobów. Sukces Krakowskiego Kredensu sprawił, że spółka rozważa utworzenie nowej sieci sklepów convenience w oparciu o markę Food & Joy, od roku trwają testy jednego takiego sklepu w Warszawie. W przypadku podjęcia decyzji o rozwoju nowej sieci, za kilka lat mogłaby ona osiągnąć skalę Krakowskiego Kredensu (w 2012 r. jej przychody przekroczyły 70 mln zł).
- Naszym zdaniem Alma jest jedną ze spółek, które z uwagi na swój profil działalności mogą najbardziej skorzystać na spodziewanym ożywieniu gospodarczym. Poprawa koniunktury może również pomóc zależnej Krakchemii. Z wymienionych powodów utrzymujemy dla akcji spółki rekomendację akumuluj z ceną docelową 39.8 zł na akcję (wycena 1 akcji metodą DCF wynosi 35.3 zł, a metodą porównawczą 44.4 zł)- piszą analitycy.

- 15:07 Śląsk: Od 30 kwietnia konkurs na dotacje dla firm gastronomicznych
- 14:54 Jak zorganizować punkt szczepień typu drive-thru? Są wytyczne
- 14:50 Klienci Kauflandu naciskali na wprowadzenie do sprzedaży kawy Golden Bow...
- 14:33 Białoruś dopuszcza szczepienia w centrach handlowych
- 14:27 Pepco wchodzi w e-commerce. Inne dyskonty non-food podążą za nim?
- 14:27 Jakie możliwości mają przed sobą dyskonty?
- 14:22 Dworczyk: w czwartek informacja o liczbie i miejscach punktów szczepień
- 13:57 Posłanka chce, aby na butelkach widniały napisy informujące o szkodliwości...
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.