PARTNER PORTALU

Raport: Dotarcie do klienta kluczowym wyzwaniem w e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 23 czerwca 2021 10:00

Raport: Dotarcie do klienta kluczowym wyzwaniem w e-commerce Największe wyzwanie w zarządzaniu biznesem w branży e-commerce stanowią obszary związane z zarządzaniem relacjami z klientami, fot. Shutterstock

W dobie zwiększonego ruchu w sklepach on-line głównym wyzwaniem okazało się skuteczne dotarcie do klienta – zarówno na poziomie technologicznym jak i marketingowym. Tak wynika z Raportu Grupy K2: Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021, opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez IDG Poland wśród osób decyzyjnych z branży e-commerce w Polsce.

  • Aż 73 proc. e-sklepów planuje wdrażać zaawansowane narzędzia technologiczne wspierające działania marketingowe i sprzedażowe, dostrzegając potrzebę szerokiego wykorzystania narzędzi informatycznych pozwalających gromadzić dane o klientach oraz skutecznie docierać do nich z ofertą
  • Tylko 2 na 5 firm mierzy efektywność działań w obszarze Social Selling za pomocą konwersji
  • Niemal wszystkie e-sklepy (90 proc.) korzystające z chatbotów nie mierzą miarodajnie skuteczności automatyzacji obsługi klienta z ich pomocą

Niezbędnym czynnikiem sukcesu firm z sektora stało się wykorzystanie zaawansowanych narzędzi technologicznych. Zwłaszcza tych, które wspierają wszystkie obszary działania e-commerce, związane z obsługą klienta – od kwestii marketingowego wsparcia sprzedaży, przez zaawansowaną analitykę, zarządzanie relacjami z klientami aż po chatboty, systemy klasy ERP czy korzystanie z chmury.

Skorzystanie z dostępnych rozwiązań technologicznych pozwoliło wielu e-sklepom w Polsce na wdrożenie błyskawicznych zmian, w celu dostosowania się do zmieniających się wymagań klientów – nawet w skrajnie nieprzewidywalnych sytuacjach. Jednak adopcja takich rozwiązań jest na niewystarczającym poziomie. Aż 73 proc. e-sklepów planuje wdrożenie zaawansowanych narzędzi technologicznych, wspierających działania marketingowe i sprzedażowe, pozwalających gromadzić dane o klientach oraz skutecznie docierać do nich z ofertą.

Adopcja martechu jest niska 

E-sklepy nie korzystają dziś w pełni z zaawansowanych narzędzi technologicznych wspomagających obsługę klienta, sprzedaż i marketing. Jedynie 50 proc. z nich wykorzystuje Web Analytics, 47 proc. Marketing Automation, a 43 proc. CRM. Rzadko wykorzystywane są także Customer Data Platform (29 proc.) czy rozwiązania BI (15 proc.).

Choć branża e-commerce w Polsce nie wykorzystuje w pełni rozwiązań martechowych, to widzi potencjał w narzędziach pomagających dotrzeć ze spersonalizowaną ofertą do klientów, na podstawie danych o ich preferencjach i zachowaniach. Wśród tych, które ich zdaniem przyniosą nowe możliwości w przeciągu kolejnych 2-3 lat, wymieniają zaawansowaną analitykę zachowań klientów w różnych kanałach, Marketing Automation oraz Machine Learning wraz z AI.  





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9193
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    21,90

  • Śr

    17,64

  • Min

    13,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.