Raport Gfk: Sklepy offline staną się istotniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej

Za główne czynniki wpływające na decyzję o zakupach online przyjęło się uznawać oszczędność pieniędzy i czasu oraz wybór towarów, w szczególności dostęp do tzw. „długiego ogona”. Z kolei na decyzję o zakupach w sklepie tradycyjnym wpływać miały lepsze doświadczenia w bezpośrednim kontakcie i możliwość natychmiastowego zabrania zakupów do domu. Z badania GfK FutureBuy wynika jednak, iż podział ten nie jest tak jednoznaczny i prosty, jak jeszcze do niedawna mogło się wydawać.
Instytut GfK zapytał 23 tys. konsumentów w krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej i Północnej oraz Bliskiego Wschodu, dokonujących zakupów w 17 branżach, o pierwszy raz, kiedy decydowali, czy dokonać zakupu online, czy w sklepie tradycyjnym. Poproszono ich o wskazanie, co wpłynęło wówczas na ich decyzje.
Najistotniejszymi czynnikami wymienianymi przez kupujących, którzy zdecydowali się na zakupy online zamiast w sklepie tradycyjnym były: oszczędność (główny czynnik – 55 proc. wskazań), łatwiejsze zakupy (28 proc.), większy wybór produktów (26 proc.) i szybsze zakupy (25 proc.).
21 proc. kupujących online wskazało jeszcze na lepszy dostęp do informacji i nawyk dokonywania właśnie tam zakupów.
Przeczytaj także:
Wyniki badania wskazują jednocześnie na zbieżność niektórych czynników, które wpływają także na decyzje o zakupach w sklepach tradycyjnych. Cztery z czynników wskazanych jako istotne przy zakupach online, powtarzają się również w pierwszej piątce najistotniejszych czynników w decyzjach o zakupach w sklepach tradycyjnych. To, co najbardziej motywowało konsumentów do wizyty w rzeczywistym punkcie sprzedaży to możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów przed ich zakupem (51 proc. wskazań). I nie jest to szczególnie zaskakujące, natomiast bardziej interesujące są kolejne spośród najpopularniejszych wymienianych powodów. Jedna trzecia (33 proc.) respondentów stwierdziła, że dokonują zakupów w sklepie tradycyjnym zamiast w internetowym, ponieważ jest to dla nich łatwiejsze (w porównaniu z 28 proc. twierdzących, że łatwiej kupuje się online). Kolejne czynniki motywujące do wyboru zakupów w sklepie offline to łatwiejszy zwrot (29 proc.) i nawyk dokonywania zakupów właśnie tam (28 proc.). Piątym najpopularniejszym powodem dokonywania zakupów w zwykłym sklepie był lepszy dostęp do informacji i oszczędność (odpowiednio po 22 proc. wskazań).
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
- 19:49 Amazon krytykowany za wycofanie książki polemizującej z 'ideologią...
- 19:34 Listonic: Lidl, Biedronka i Auchan wśród najpopularniejszych sieci handlowych
- 19:08 Supeco zastąpił Carrefour Market w Czechowicach-Dziedzicach
- 17:56 Cofix - koncept kawiarni, który rozwija się na polskim rynku
- 17:50 300 nowych produktów żywnościowych wprowadzono do małych sklepów
- 17:47 Ruda Śląska: Właściciele barów i restauracji nie zapłacą za koncesje na...
- 17:45 Pomoc w uzyskaniu środków z tarcz antykryzysowych – wśród głównych zadań...
- 15:19 KappAhl odbudowuje pozycję w Szczecinie
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
Rossmann otworzył 1500. drogerię. Sieć zainwestowała dotychczas 1,16 mld zł
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 LPP podwaja powierzchnię w Fashion Lab
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.