Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Raport Grupy Muszkieterów: Polacy preferują miękką franczyzę

Grupa Muszkieterów sprawdziła, czy Polacy znają pojęcie franczyzy i czym się według nich charakteryzuje prowadzenie działalności gospodarczej w takiej formie. Blisko 35 proc. Polaków objętych badaniem ocenia franczyzę pozytywnie, a co piąty z nich chciałby prowadzić własną firmę w modelu franczyzowym.
Reklama
  • Z badania „Przedsiębiorczość po polsku. Jak zmienia się nasze podejście do pracy na własny rachunek?” – przeprowadzonego wśród osób w grupie wiekowej od 25 do 50 lat – wynika, że prawie 32 proc. ankietowanych ma bardzo dużą wiedzę na temat franczyzy, a 30 proc. zna jej definicję.
  • Przez część respondentów franczyza postrzegana jest jako pomysł na dobry biznes przy wsparciu większego, rozpoznawalnego podmiotu.

 

Co Polacy wiedzą o franczyzie?

Jak wynika z raportu, większość badanych zetknęła się wcześniej z pojęciem franczyzy. Blisko 32 proc. z nich ma bardzo dużą wiedzę na ten temat, a 30 proc. zna definicję franczyzy. Jedynie niecałe 11 proc. ankietowanych wskazało, że nigdy nie miało styczności z tym terminem.

Franczyza dla Polaków oznacza prowadzenie własnego biznesu pod szyldem znanej, większej marki. Respondenci charakteryzowali franczyzę jako sprawdzony sposób na start w biznesie przy wsparciu rozpoznawalnego podmiotu. Część ankietowanych wskazywała na związaną z franczyzą konieczność dostosowania się i niski poziom decyzyjności.

–  Polacy widzą korzyści płynące z tego rodzaju działalności, a wybór franczyzy postrzegają jako dobry plan na rozwój zawodowy, wiążący się z mniejszym ryzykiem niepowodzenia biznesu. Jednak nadal dla części z nich przeszkodą jest konieczność dostosowania się do z góry ustalonych standardów i zasad franczyzodawcy – mówi Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Własna firma w modelu franczyzowym

Blisko 35 proc. badanych pozytywnie ocenia prowadzenie działalności gospodarczej w formie franczyzy, a na taką współpracę zdecydowałby się co piąty uczestnik badania. Widoczny jest również stosunkowo duży odsetek osób niezdecydowanych. Ponad 25 proc. ankietowanych nie potwierdziło ani nie zaprzeczyło chęci skorzystania z licencji franczyzowej. W części przypadków wynika to z niepełnej wiedzy na temat franczyzy – takiej odpowiedzi udzieliło 26,8 proc. osób.

Ponad połowa respondentów wskazywała na handel jako branżę, w której rozważaliby biznes w systemie franczyzowym, a sektor usługowy wybrałoby 48 proc. z nich. Około 4 proc. deklaruje, że byliby skłonni zainwestować we franczyzę powyżej 100 tys. złotych.

Korzyści dla franczyzobiorców

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.