Raport: Ile wydajemy na wino i gdzie je kupujemy

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2018 14:03

Raport: Ile wydajemy na wino i gdzie je kupujemy Fot. Shutterstock.com

Czterech na pięciu Polaków płaci za wino zazwyczaj mniej niż 30 zł (wina do 20 zł kupuje 38 proc. badanych, a te w przedziale od 21 do 30 zł - 45 proc.). 13 proc. ankietowanych wybiera wina w cenie od 31 do 50 zł, 2 proc. wskazań otrzymały trunki za więcej niż 50 zł. Najtańsze wina rzadziej wybierają osoby z wyższym wykształceniem. Cena kupowanego wina jest też zróżnicowana ze względu na miejsce zamieszkania - im mniejsza miejscowość, tym chętniej kupowane są wina najtańsze. To wnioski wynikające z raportu firmy Makro Cash&Carry Polska pt. ,,Polacy w świecie wina 2018".

Ponad czterech na pięciu Polaków kupujących wina uznało za ważne takie kryteria wyboru jak: smak (92 proc. wskazań), wytrawność (86 proc.) oraz cena (82 proc.). Ankietowani kupują wino również ze względu na rekomendacje innych (66 proc.) oraz biorą pod uwagę, takie czynniki, jak kolor/barwa (79 proc.), rodzaj (77 proc.), kraj pochodzenia (51 proc.) i szczep (45 proc.).

Wino najczęściej kupujemy tam, gdzie pozostałe artykuły spożywcze. Zdecydowanie częściej w dyskontach (35 proc. wskazań) i hipermarketach (28 proc.) zakupu wina dokonują osoby z dużych miast, z wykształceniem średnim lub wyższym  oraz w wieku od 25 do 39 lat. W supermarketach i sklepach osiedlowych wino kupuje 12 proc. ankietowanych (oba formaty uzyskały tyle wskazań), 11 proc. badanych wybiera sklepy specjalistyczne, 2 proc. stacje benzynowe, a hurtownie - 1 proc.

Najchętniej wybieramy wina czerwone (66 proc.), półsłodkie lub półwytrawne. Wina białe wskazało 34 proc. badanych. Dynamicznie rosnącą kategorią są wina różowe (21 proc. wskazań), w tym wina musujące (10-proc. wzrost sprzedaży w ciągu roku).

Na jakie okazje kupujemy wina? Na spotkanie u siebie (56 proc.) bądź u znajomych lub rodziny (55 proc.), dla siebie, aby coś uczcić (46 proc.), na prezent (36 proc.), bez okazji (30 proc.).
Kobiety częściej niż mężczyźni kupują wino na spotkania.

Najchętniej pijemy wino w domu (52 proc.) lub u rodziny czy znajomych (50 proc.). Z kolei lokale gastronomiczne nie są popularnym miejscem picia wina (wskazało na nie jedynie 10 proc. badanych).

Nie uważamy się za znawców i otwarcie przyznajemy się do braku wiedzy o winach (51 proc. wskazań). 39 proc. badanych uważa, że ma podstawową wiedzę o winach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Andrzej 2019-09-06 12:25:16

    Po więcej informacji na temat polaków w świecie wina zapraszam tutaj: wino./polacy-w-swiecie-wina/

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5750
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.