Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Raport: Jak sprzedawcy i marki mogą dotrzeć do generacji Z

Criteo, reklamowa platforma wyboru w otwartym internecie, opublikowała wnioski z raportu Gen Z opartego na Criteo Shopper Story. Okazuje się, że pokolenie Z to prawdziwe wyzwanie nie tylko dla rynku pracy, ale również segmentu e-commerce. Jako konsumenci od poprzednich pokoleń różnią się dosłownie wszystkim, począwszy od procesu wyszukiwania produktu, przez jego zakup po konsumpcję. Niektórzy twierdzą, że ta generacja zrewolucjonizuje i zredefiniuje cały sektor e-commerce.
Reklama

Gen Z to pokolenie ludzi urodzonych po roku 1995. W Polsce jego liczba szacowana jest na około 9 milionów, co stanowi 23,5% populacji kraju. Stanowiąc potężną grupę konsumentów, z łatwością wywierają wpływa na sprzedawcach i egzekwują od nich spełnianie swoich potrzeb. Dlatego marki i e-sklepy nie przestają badać i uczyć się ich potrzeb po to, by móc spełniać ich oczekiwania. Kluczowe cechy charakterystyczne dla pokolenia Z to młodość i mobilność – post-millenialsi są żądni nowości i doświadczania. To pokolenie Instagrama, które żyje w kulturze obrazów i wizualizacji, oczekuje od sprzedawców fajnych i estetycznych doznań i doświadczeń, jak również, pokazania jak produkty mogą być używane i zaprezentowania ich w najlepszy możliwy sposób. 

Ich kluczowe wartości w zakresie robienia zakupów to: spersonalizowane doświadczenia, limitowana edycja, unikatowość, ładnie zaaranżowane wnętrza sklepów oraz autentyczne historie marki.

Pokolenie Z wydaje dużo zarówno w sieci jak i w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza na sprzęt elektroniczny – średnio 220$ online i 169$ offline w ciągu około 6 miesięcy
Generacja Z poświęca znacznie więcej czasu na korzystanie z urządzeń mobilnych, niż jakiekolwiek inne pokolenie – 11 godzin tygodniowo, nie licząc czasu pracy i wysyłanych mejli.
Generacja Z uwielbia oglądać i słuchać w Internecie – od programów TV, przez filmy online po muzykę i podcasty. Młodzi poświęcają na to około 22 godzin tygodniowo.
Przedstawiciele pokolenia Z cenią sklepy stacjonarne. Choć 77% preferuje zakupy online to 80%, jeśli tylko ma czas, chętnie robi zakupy w sklepach stacjonarnych.
Ponad 50% ankietowanych wskazało, że strony www oraz aplikacje mają większy wpływ na proces zakupu niż reklamy w wyszukiwarce, TV czy banery online.
Jest bardziej prawdopodobne, że Z-tki będą bardziej regularnie scanować stronę z produktem niż klikać i kupować. Tak zwany Webrooming, czyli poszukiwanie produktu w sieci, a kupowaniu w sklepie stacjonarnym uprawia 34% ankietowanych, z kolei 23% preferuje Showrooming – obejrzenie produktu w sklepie a kupienie go w sieci.
Post-millenialsi oczekują, że wszystko będzie spersonalizowane, nawet reklamy. 63% przyznaje, że lubi reklamy, które niosą jakieś wartości. 

Sprzedawcy i brandy, które ucieleśniają wartości Gen Z, i którym w końcu udaje się zdobyć lojalność swoich konsumentów, oferują spersonalizowane doświadczenia, towary z limitowanej edycji, produkty unikatowe, sklepy z pięknym wystrojem wnętrz i autentyczne historie swoich marek.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum