Raport: Już czas, by detaliści rozpoczęli przygotowania do świątecznej sprzedaży

W swoim najnowszym raporcie „Festive Season” platforma reklamowa Criteo pokazuje, że konsumenci rozpoczynają zakupy świąteczne wcześniej niż kiedykolwiek i przedstawia TOP 7 trendów dla marketerów, by mogli wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich klientów
Choć mówienie o świętach Bożego Narodzenia w środku sezonu wakacyjnego może wydawać się dziwne, z marketingowego punktu widzenia to najwyższy czas, aby sprzedawcy i marki przygotowali się na to, co się wydarzy. W ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek odnotowały rekordowe wyniki, stając się jedną z najbardziej dochodowych świątecznych pór roku w historii. Również w Europie, w tym w Polsce, konsumenci chętnie wydawali na zakupy, a sprzedawcy wykazali się ogromnym entuzjazmem.
Z roku na rok moment kupowania prezentu wymyka się z tradycyjnych ram czasowych, a atmosferę świąt w sklepach stacjonarnych można poczuć tuż po Halloween. W ubiegłym roku statystyczny Polak wydał ponad 800 zł więcej na prezenty niż rok wcześniej (2016), a około 23% z nich zostało kupionych w listopadzie, między innymi w Czarny piątek. Criteo, w swoim raporcie „Festive Season” pokazuje globalne trendy zakupowe i zachowania konsumentów w 2017 roku i wskazuje, czego możemy się spodziewać w 2018 roku.
1. Świąteczne przeglądanie stron zacznie się wcześniej niż kiedykolwiek
Media społecznościowe, pop kultura, a nawet dostęp do bieżących wiadomości, znacznie ułatwiły śledzenie trendów prezentowych i sprawiły, że świąteczne zakupy wykroczyły poza swoje tradycyjne i utarte ramy czasowe. W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii John Lewis, Argos i wielu innych, zaczęli promować najlepsze oferty już na początku listopada zamiast poczekać na oficjalny Czarny Piątek. To spowodowało efekt kaskadowy, który z pewnością będzie kontynuowany w 2018 r. Kupujący będą szukać okazji już nie tylko w listopadzie, ale także w październiku.
2. Telefon komórkowy staje się bezpośrednim kanałem zakupowym
W większości regionów świata, w przypadku sprzedawców oferujących aplikacje do robienia zakupów, ruch mobilny stanowi obecnie ponad 50% transakcji online, a sprzedaż w aplikacji jest najwyższa. Aplikacje zakupowe generują również wyższe współczynniki konwersji - w niektórych krajach od 3 do 5 razy wyższe niż w przypadku internetu mobilnego. Na całym świecie udział transakcji w aplikacji wzrósł z 31% w czwartym kwartale 2016 r. do 46% w czwartym kwartale 2017 r., co wskazuje na ogólny wzrost o 48% r / r.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
-
znicierpliwiony konsument 2018-08-10 12:48:27
W sierpniu gdy 30 st. na dworze już powinno się wystawiać kozaki, płaszcze, swetry, czapki i szale. Obowiązkowo ustawione choinki i merry christmas!
- 19:23 MRPiT: Grudniowa sprzedaż silniejsza niż rok wcześniej
- 18:29 Podejrzany o zabójstwo właściciela warzywniaka w Ząbkach został zatrzymany
- 18:16 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
- 16:54 UODO: Branżowe kodeksy postępowania muszą spełniać określone wymogi
- 16:53 W najbliższą niedzielę sklepy zamknięte
- 15:14 PFPŻ: Polsce może być trudno oprotestować pomysł "czeskich półek"
- 15:07 USA: Linie lotnicze będą sprzedawały niewykorzystane wino z dostawą do domu
- 14:41 Franczyza w sejmie: państwo musi walczyć z tyranią wielkich korporacji
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.