Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Raport: L’Oréal Paris najcenniejszą kosmetyczną marką świata

L’Oréal Paris to najcenniejsza marka świata w kategorii kosmetycznej już piąty rok z rzędu – tak wynika z rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2017, ogłoszonego przez WPP i Kantar Millward Brown. W ciągu ostatniego roku wartość marki L’Oreal Paris wzrosła o 2% do poziomu 23,9 mld USD po sukcesie strategii budowania lojalności i większym ukierunkowaniu na klienta. Najszybciej rosnące marki to Lancôme (czwarta najcenniejsza kosmetyczna marka świata) oraz Shiseido (nr 13, awans z miejsca14. w roku 2016). Obie zwiększyły wartość o 10% – odpowiednio do poziomu 9,4 mld USD oraz 2,7 mld USD.
Reklama

Łączna wartość pierwszej piętnastki marek kosmetycznych w rankingu BrandZ wzrosła w ostatnim roku o 1%. W tym okresie marki mierzyły się z wyzwaniami związanymi z wdarciem się na rynek nowych marek niszowych, wahaniami kursów walutowych oraz presją na obniżanie marż związaną z promocjami kuponowymi i cenowymi. Łączna wartość marek z tego sektora w okresie od 2015 do 2016 r. pozostała bez zmian.

W kategorii kosmetycznej, która jest silnie utowarowiona i oferuje szeroki wybór produktów, marki podejmowały działania, aby się wyróżnić, odpowiadając na coraz bardziej zróżnicowane potrzeby konsumentów oraz koncepcje urody, wprowadzając spersonalizowane produkty i porady kosmetyczne. 

Wiele marek podjęło próbę zwiększenia swojego zasięgu i atrakcyjności, wchodząc w nowe podkategorie i zwracając się do nowych grup odbiorców. Przykładowo Lancôme – klasyczna marka ogólnie preferowana przez nieco starsze użytkowniczki – wprowadziła błyszczyk Juicy Shaker dla młodszych kobiet, a Gillette (-1%) opracowała produkty przeznaczone dla rosnącej grupy konsumentów w nieco starszym wieku.

Konsumenci stają się coraz mniej lojalni wobec marek, a media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w ich wyborach. W tym kontekście marki podejmują dążenia do budowania silniejszej więzi z klientami. Na przykład marka L’Oréal Paris zaprosiła do współpracy pięć brytyjskich blogerek specjalizujących się w zagadnieniach urody. W ten sposób powstał sztab urody L’Oréal (L’Oréal Beauty Squad), którego celem było budowanie głębszych relacji z konsumentkami. Marki korzystały również z innowacji technologicznych, aby ułatwić konsumentom życie i zwiększyć dostępność produktów: L’Oréal Paris i Lancôme opracowały możliwość bezpośredniego zakupu przez aplikację mobilną, bloga lub film instruktażowy na YouTube.

Pierwsza piętnastka rankingu BrandZ w branży kosmetycznej mierzy się z konkurencją ze strony innowacyjnych niszowych start-upów, jak np. Too Faced, które korzystają z tego, że konsumenci są gotowi bez większego bólu zmieniać marki i potrafią spełniać ich oczekiwania związane z większą personalizacją oferty. Marki lokalne takie jak Boots, nr 7 (Wielka Brytania), Wardah (Indie), Avene (Francja), Fair and Lovely (Indie) czy O Boticário (Brazylia), wraz z markami własnymi detalistów, również stanowią zagrożenie dla marek globalnych ze względu na swoje dobre rozumienie potrzeb lokalnych konsumentów.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.