Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Raport: Sprzedaż wina rośnie o 15 proc.

W 2019 zwiększyła się sprzedaż win o 15 proc. w porównaniu z 2018. Największą popularnością cieszą się czerwone wina wytrawne, które stanowią 52 proc. wszystkich sprzedanych win w 2019 roku - wynika z raportu sprzedaży win sieci Kondrat Wina Wybrane.
Reklama

Według sklepu Kondrat Wina Wybrane, klienci najchętniej wybierają wina czerwone, wytrawne. Wina czerwone odpowiadały za 52% całej sprzedaży win w 2019 roku. Z tej puli aż 95% stanowiły wina wytrawne. Wybór padał przede wszystkim na trunki jednoszczepowe takie jak: primitivo, tempranillo, monastrell, syrah i malbec. 4% wszystkich sprzedanych butelek wina czerwonego to wino półsłodkie a 1% - wina słodkie.

Wina białe stanowiły około 44% całej sprzedaży win w 2019 roku. 74,4% wszystkich sprzedanych butelek wina białego to wina wytrawne, kolejne miejsca zajmują wina półwytrawne (17,6%), wina półsłodkie (7,8%) i wina słodkie (3,16%). W przypadku win białych także preferujemy trunki jednoszczepowe. W pierwszej kolejności są to: macabeo, sauvignon blanc, viognier i chardonnay.

Kondrat Wina Wybrane - popularność win według rodzaju - raport sprzedazy 2019
Kondrat Wina Wybrane - popularność win według rodzaju - raport sprzedazy 2019
 

Od wielu lat wina hiszpańskie, włoskie i francuskie cieszą się w Polsce największą popularnością. W ubiegłym roku sprzedaż win włoskich wzrosła o 5,6%, a francuskich o 5,2%. Niewielki spadek sprzedaży (0,5%) odnotowały natomiast wina hiszpańskie.

W ubiegłym roku, w sklepach specjalistycznych Kondrat Wina Wybrane 48,2% wszystkich sprzedanych butelek stanowiły wina, których koszt nie przekraczał 30 zł/szt. Raport ten pokazuje, że liczba ta spadła o 5% w porównaniu z 2018 r. Wina z przedziału cenowego 30-50 zł stanowiły 36,4% całej sprzedaży i jest to wzrost o 12,2 % w porównaniu z 2018 r. Natomiast co 7 wino sprzedane w ubiegłym roku kosztowało od 50 do 100 zł. Wyraźnie wzrasta też zainteresowanie winami segmentu premium, których cena za butelkę przekracza 100 zł. Sprzedano ich w 2019 roku o 6,5% więcej niż w 2018.

Według raportu Kondrat Wina Wybrane, wino największym zainteresowaniem cieszy się w województwie mazowieckim. Wysoko plasują się również województwa małopolskie i śląskie. Klienci specjalistycznych sklepów winiarskich mieszkają głównie w dużych miastach. Oprócz Warszawy jest to przede wszystkim Kraków, Wrocław, Poznań i Gdańsk. Co ciekawe, 58% wszystkich klientów firmy to kobiety.

Moda na Prosecco i koktajle na bazie tego trunku wciąż jest bardzo widoczna i na pewno w tym roku sprzedaż „bąbelków” także będzie wysoka. Coraz większą popularność zyskują również wina polskie i ekologiczne.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum