PARTNER PORTALU

Raport: W zakupach równie popularne są kanały stacjonarne jaki i internetowe

Autor: PB 30 czerwca 2021 15:00

Raport: W zakupach równie popularne są kanały stacjonarne jaki i internetowe Większość kupujących na całym świecie w celu zaspokojenia swoich potrzeb korzysta zarówno z Internetu, jak i sklepów stacjonarnych. Fot. Shutterstock

W handlu detalicznym równie popularne są kanały stacjonarne, jak i internetowe. Średnia penetracja tych kanałów na 17 rynkach wynosi odpowiednio 86 proc. i 81 proc. - wynika z raportu firmy YouGov, której polskim partnerem jest Inquiry.

Główne wnioski z raportu:

Większość kupujących na całym świecie w celu zaspokojenia swoich potrzeb korzysta zarówno z Internetu, jak i sklepów stacjonarnych, przy czym prawie trzy czwarte (74 proc.) dokonało zakupów za pośrednictwem obu kanałów w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Wybór kanału zależy od rodzaju produktu. Podstawowe produkty są częściej kupowane w sklepach stacjonarnych (78 proc.) niż przez Internet (57 proc.), podczas gdy artykuły kupowane okazjonalnie są częściej nabywane online (72 proc.) niż w sklepie (57 proc.).

Kanały stacjonarne i online oferują kupującym różne korzyści i bariery, które należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, gdzie robić zakupy w zależności od misji podróży i potrzeb kategorii.

Sklepy fizyczne są preferowane na zaspokojenie pilnych potrzeb konsumentów lub wtedy, gdy ważne jest fizyczne doświadczenie produktów. Z kolei zakupy online są preferowane ze względu na wygodę, brak konieczności wychodzenia z domu, dystans społeczny oraz szerszego asortymentu i szczegółowych informacji o produktach.

Korzyści i bariery, które kupujący dostrzegają w zakupach online i stacjonarnych, różnią się między rynkami rozwiniętymi i wschodzącymi. Na przykład kupujący na rynkach wschodzących (do których zaliczono Polskę) częściej wymieniają bezpieczeństwo danych, metody płatności i czas dostawy jako bariery w zakupach online.

Im młodszy kupujący, tym bardziej prawdopodobne jest, że wykaże on zainteresowanie wirtualną lub rozszerzoną rzeczywistością i nowymi technologiami, które mają na celu wypełnienie luki w doświadczeniach związanych z produktami podczas zakupów dokonywanych online.

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9504
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,44

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.