Raport: Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2016 13:12

Polscy internauci są mobilni. Jak wynika z raportu mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute, 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z Internetem. mShopper 2.0 to druga edycja największego i najbardziej szczegółowego badania m-commerce w Polsce.

Konsumenci dokonują internetowych zakupów albo na urządzeniu, które mają akurat pod ręką, albo na tym, które uznają za najbardziej wygodne do tego celu. To z pewnością duże wyzwanie dla marek, które będą musiały zapewnić spójność doświadczenia zakupowego pomiędzy różnymi kanałami i punktami styku z produktem bądź usługą, ale jednocześnie ogromna szansa na dotarcie z powtarzalnym, choć i unikalnym komunikatem do konsumenta.

– Kanał mobilny to dziś źródło inspiracji, informacji, rekomendacji oraz wszelkich okazji takich jak zniżki czy promocje. Ponieważ smartfon towarzyszy nam wszędzie, od poczekalni u lekarza, aż po plażę podczas urlopu, wykorzystujemy go często bez konkretnego zamiaru zakupowego, a w efekcie, zainspirowani, dokonujemy także zakupu, którego pierwotnie nie planowaliśmy, ale który ostatecznie sprawia nam ogromną frajdę - podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Raport „mShopper 2.0 – Polacy na zakupach mobilnych” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Allegro. To druga edycja raportu opublikowanego 26 lutego 2015 roku.

W ramach badania ilościowego zebrano opinie 3174 Polaków, w tym 1185 kupujących z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (smartfona bądź tabletu). Wykorzystano responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview) emitowane na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Badanie przeprowadzono w dniach 6-16 lutego 2016 roku. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięto pod uwagę tylko kompletne ankiety.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,49

  • Śr

    4,83

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.