Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rast i Supeco - mniej znane szyldy Carrefoura w Polsce

Sieć Carrefour ma w naszym kraju aż siedem szyldów: Carrefour (hipermarkety),  Carrefour market, Carrefour Express (zielone i pomarańczowe logo), Globi, Rast i Supeco. Ostatni z nich niedawno otworzył dopiero drugą placówkę w Polsce.
Reklama

Sieci Rast i Supeco raczej nie są kojarzone w naszym kraju z francuskim detalistą. Wydaje się, że Carrefour raczej nie inwestuje w rozwój tych szyldów. 

Sieć Rast do supermarkety działające głównie na terenie Olsztyna (tylko jeden z 12 sklepów działa w Działdowie). Przejęcie tych sklepów przez francuskiego detalistę  nastąpiło w grudniu 2013 r. Sklepy nie zmieniły jednak szyldu na Carrefour. Wcześniej operatorem sklepów była spółka Ibes, która zawarła umowę z Bomi w zakresie przejścia sklepów do formatu franczyzowego w rejonie warmińsko - mazurskim. W sieci działa obecnie 12 sklepów, a ostatnie otwarcie miało miejsce kilka lat temu. Od tamtej pory spółka nie inwestuje w szyld.

Natomiast szyld Supeco to specyficzny rodzaj dyskontu. Technicznie rzecz biorąc, Supeco jest sklepem typu "soft discount". Na jego półkach znajduje się 6 300 produktów. Powierzchnia sklepów wynosi między 1,5 tys. a 2 tys. mkw. Placówki zachęcają klientów do jak największych zakupów poprzez ofertę obniżki cen przy kupnie wielu sztuk danego produktu. Ostatnio szyld wszedł do Włoszech. Supeco zajęło miejsce hipermarketu Carrefour, który detalista planował zamknąć na początku roku. Po negocjacjach ze związkami zawodowymi firma Carrefour zdecydowała w kwietniu, aby przekształcić sklep w dyskont o powierzchni 1.500 mkw. 
W 2014 r. portal Planet Retail spekulował, że Grupa Carrefour w przyszłości może wprowadzić koncept dyskontów Supeco do kilku europejskich krajów, w tym do Polski. I faktycznie koncept wszedł do naszego kraju, ale po cichu. Na razie szyld możemy spotkać tylko w dwóch miastach: w Piekarach Śląskich i od niedawna w Tarnobrzegu (sieć w maju br. poszukiwała pracowników do nowego sklepu). Carrefour nie zdradza czy planuje rozwijać ten format. 

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.