PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Re-commerce, czyli nowe szaty lumpeksu

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2020 22:07

Re-commerce, czyli nowe szaty lumpeksu fot. Vive Profit

11 proc. Polaków deklaruje, że kupuje ubrania w sklepach z odzieżą używaną. O ile jednak dotychczas o popularności second-handów decydowały względy ekonomiczne, to obecnie coraz częściej do głosu dochodzi czynnik ekologiczny, istotny dla młodego pokolenia. Hasłem, które promuję zmianę świadomości jest "fast fashion wpędza w poczucie winy jak jedzenie w fast foodach, kupowanie w second handach daje frajdę jak adopcja szczeniaka".

Jak wynika z danych The Resale Report 2020 w 2009 roku sklepy z odzieżą używaną miały 3 proc. udziałów rynkowych, w 2019 roku było to już 19 proc. a w 2029 roku ma być aż 29 proc. Stanie się to także drugi najpopularniejszy po outletach kanał sprzedaży odzieży i obuwia. Jednocześnie w ciągu najbliższych kilku lat kluczową dla firm handlu detalicznego grupą konsumentów stanie się Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 roku, dla których przekazy Grety Thunberg, inicjatorki strajków dla klimatu, wyznaczają sposób myślenia i kupowania. Już teraz 40 proc. osób poniżej 24 roku życia kupuje modę z drugiej ręki. Jeszcze 3 lata temu było ich 27 proc.

W 2019 roku rynek używanej odzieży wart był już 28 miliardów dolarów. W 2024 jego wartość ma osiągnąć poziom 64 miliardów dolarów. Jak szacują analitycy, jego rozmiar w 2029 roku ma dwukrotnie przekroczyć wielkość rynku fast fashion. Sprzyjać mu będą nie tylko trendy proklimatyczne, ale także niepewność związana z obecną sytuacją ekonomiczną.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7668

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,32

  • Śr

    4,44

  • Min

    3,87

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.