Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Redan z 5 mln zł straty. Pozyskał klienta, któremu obsłuży e-commerce

Po trzech kwartałach br. Redan S.A. zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 68 594 tys. zł wobec 52 650 tys. zł w analogicznym okresie ub.r. Strata netto wyniosła 4 984 tys. zł wobec 1 599 tys. po trzech kwartałach 2020.
Reklama

- W roku 2021 nadal utrzymywała się trudna sytuacja w branży odzieżowej. Okres od maja przyniósł złagodzenie obostrzeń i odbicie sprzedaży. Pozwoliło to nadrobić słabszy I kwartał i tym samym  sprzedaż do grupy TS była po 9 miesiącach o 8% wyższa r/r, pomimo 2 okresów zakazu handlu i o 8% mniejszej obsługiwanej sieci sprzedaży marki Top Secret. Zwiększyliśmy również zagraniczną sprzedaż wyrobów tej marki o 3,9 mln zł, czyli aż o 147%. Na tej działalności uzyskujemy znacznie wyższą marżę handlową, przy niskim ryzyku należności i relatywnie niskich kosztach jej prowadzenia. Dlatego w kolejnych okresach będziemy nadal intensyfikować rozwój tej części biznesu. W sierpniu 2020 r., wyniki Redan uległy po trzech kwartałach br. wyraźnej poprawie w porównaniu do roku poprzedniego. Wartość wolumenu marży  handlowej na sprzedaży wzrosła o 54% r/r (pomijając jednorazową rezerwę z 09/2020 związaną z otwarciem postępowania restrukturyzacyjnego Top Secret). Przy wzroście kosztów o 18% zaowocowało to poprawą wyniku na sprzedaży o 1,6 mln zł, choć nadal był on ujemny i wyniósł -3,4 mln zł - podała spółka w raporcie.

Pomimo sprzedaży udziałów w Top Secret Sp. z o.o. w sierpniu 2020 r. operacje związane z biznesem marki „Top Secret” były i nadal pozostaną podstawowym zakresem działalności spółki Redan. W 2021r. na grupę
kapitałową Top Secret Sp. z o.o. przypadało 88% przychodów ze sprzedaży Redan oraz 88% wypracowanej marży handlowej (wraz z przychodami z tytułu usług).

W trzecim kwartale br. spółka pozyskała pierwszego zewnętrznego klienta, poza Top Secret, dla którego rozpoczęła świadczenie usług związanych z obsługą zamówień e-commerce. Zarząd Redan zamierza zwiększyć skalę realizowanych operacji logistycznych i pozyskać kolejnych klientów.

Od początku br. Redan prowadził prace konieczne dla możliwości rozpoczęcia świadczenia usług logistycznych na rzecz innych podmiotów poza Top Secret. Wdrożony został system informatyczny klasy WMS (Warehouse Management System) niezbędny do realizacji takich operacji oraz przeprowadzono dostosowanie powierzchni magazynowej. - Obecnie optymalizujemy wydajność procesów magazynowych oraz analizujemy dalsze możliwości lepszego wykorzystania posiadanych aktywów w celu zwiększenia skali realizowanych operacji i pozyskiwania kolejnych klientów – dodał Bogusz Kruszyński.

Pogorszenie wyniku netto do -5 mln zł w pierwszych trzech kwartałach br. (z poziomu -1,6 mln zł rok wcześniej) było natomiast konsekwencją zmniejszenia salda przychodów i kosztów finansowych oraz oczekiwanych strat kredytowych. W 2020 r. na dodatnie saldo z tego tytułu wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie o 5,0 mln zł rezerw na zobowiązania oraz odpisów aktualizujących związanych z Top Secret.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.