PARTNER PORTALU

Redan zwiększa sprzedaż i zmniejsza stratę

Autor: MW, dlahandlu.pl 27 maja 2021 17:20

Redan zwiększa sprzedaż i zmniejsza stratę Redan zwiększa marże, fot. mat. pras.

Po I kwartale br. Redan poniósł stratę na sprzedaży w wysokości 1,3 mln zł, to jest o 0,9 mln zł niższą niż w tym samym okresie 2020 r. Sprzedaż ukształtowała się na poziomie 20,97 mln zł - podała spółka w komunikacie.

Łącznie po pierwszym kwartale br. sprzedaż Redan zwiększyła się o 37%, czyli 5,6 mln zł r/r., zaś wypracowana marża handlowa o 75%, czyli o 1,5 mln zł r/r. Największy wpływ na zmianę wyniku na sprzedaży miał wzrost marży na sprzedaży.

Zmiana modelu współpracy pomiędzy Redan, a grupą kapitałową Top Secret, wprowadzona od września 2020 r.,pozwala na generowanie wyższej marży z tych transakcji po stronie Redan - marża wygenerowana w I kwartale wyniosła ok. 1,9 mln zł (11% przy obrocie 17,5 mln), wobec 1,0 mln zł (7% od obrotu 13,6 mln) w 2020 r.

Znacząco wzrosła skala obrotów na działalności zagranicznej (+680%) i tym samym marża generowana w tym kanale dystrybucji. - Jest to ważne, gdyż marża realizowana na tej sprzedaży jest istotnie wyższa niż na współpracy z Top Secret. Wzrost obrotów jest wynikiem przejęcia obsługi rynków zagranicznych z grupy Top Secret, jak również poszerzenia grupy dotychczasowych kontrahentów - podaje spółka.

Niższa wartość usług to głównie niższe wartości sprzedaży usług IT, w związku z mniejszą liczbą obsługiwanych sklepów. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w I kwartale 2021 r. o 15% (0,6 mln zł) przy jednoczesnym wzroście wolumenu marży o75%. Największy wpływ miał na to wzrost kosztów logistyki (+0,5 mln), co jest następstwem przejęcia kosztów transportu towarów do sklepów ”Top Secret” w Polsce, w związku z faktem, że w modelu współpracy od jesieni 2020 r. towary znajdujące się w sklepach „Top Secret” w Polsce stanowią własność Redan (w poprzednim modelu współpracy ponosiła je spółka Top Secret) oraz wyższych kosztów obsługi logistycznej (wzrost ilości czasochłonnych wysyłek e-commerce, ale również spadki efektywności procesów wywołane m.in. działaniami profilaktycznymi związanymi z COVID-19 i wyższą rotacją załóg w magazynach).

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9581
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,06

  • Min

    1,10

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.