PARTNER PORTALU

Rekomendacja Haitong Bank: Wzrost sprzedaży Biedronki będzie stopniowo hamować

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2018 12:04

Rekomendacja Haitong Bank: Wzrost sprzedaży Biedronki będzie stopniowo hamować fot. Shutterstock

Analitycy Haitong Banku oceniają, że w latach 2017-20 sprzedaż Biedronki będzie rosła średnio o 7 proc. rocznie, aby w 2020 roku osiągnąć wysokość niemal 57 mld zł, podczas kiedy w poprzednich latach wzrost był dwucyfrowy. Ich zdaniem, Biedronka jest bardzo dobrze przystosowana do warunków polskiego rynku, takich jak niedzielny zakaz handlu, czy prawdopodobne spowolnienie inflacji żywności i nieuniknione spowolnienie wzrostu płac.

Zalecenie Haitong Banku dla akcji właściciela Biedronki, Jeronimo Martins, notowanych na giełdzie w Lizbonie to „kupuj”, podwyższone z „neutralnie”. W ocenie analityków, akcje Jeronimo są warte 17 euro, co oznacza 21 proc. potencjał wzrostu.

- Biedronka zbudowała w Polsce bardzo solidną pozycję lidera, podwajając udziały w rynku z 9 proc. w 2010 roku do 18 proc. w 2017 roku i zwiększając dystans do detalisty numer dwa z 4 pp do 12 pp. Biedronka ma największe zagęszczenie sprzedaży wśród największych detalistów, ma także jeden z najniższych wskaźników kosztów i nadal koncentruje się na zarządzaniu cenami i rozwoju LFL. W związku z tym postrzegamy ją jako wyjątkowo dostosowaną do warunków polskiego rynku, takich jak niedzielny zakaz handlu, prawdopodobne spowolnienie CPI żywności i nieuniknione spowolnienie wzrostu płac. Uważamy, że nasze szacunki uwzględniają już te ryzyka  – wymieniają analitycy.

Zakładają oni, iż tempo sprzedaży LfL będzie stopniowo spadać, z ok. 9 proc. w latach 2016 i 2017, do 6 proc. w 2018 roku, 4 proc. w 2019 roku i 3 proc. w 2020.

- Ta prognoza może nawet okazać się konserwatywna, biorąc pod uwagę dość korzystne perspektywy makroekonomiczne dla Polski – oceniają analitycy.

Natomiast sprzedaż ogółem ma rosnąć w latach 2017-2020 średnio o 7 proc. Analitycy prognozują, że w 2018 roku wzrost wyniesie 8,7 proc., do 51,2 mld zł, w 2019 roku wzrost spowolni do 6,2 proc., do 54,4 mld zł, a w 2010 roku wzrost wyniesie 4,8 proc., a sprzedaż niemal 57 mld zł.

Dla porównania, w 2017 roku sprzedaż wyniosła 47,1 mld zł i była wyższa rok do roku o 10,4 proc. Wzrost sprzedaży w roku 2016 wyniósł 10,8 proc., a w 2015 roku 9,1 proc.

Wyhamują także nakłady na inwestycje w Biedronce. Według Haitong Banku w tym i przyszłym roku wyniosą one po 368 mln euro, aby w roku 2020 osiągnąć poziom 343 mln euro. W 2017 roku capex Biedronki wynosił 354 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.