Rekordowa sprzedaż Mango. Większość sklepów nie należy do firmy

Mango korzysta na wzmożonym popycie
Przychody Mango wzrosły o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim, przy czym zarówno sprzedaż stacjonarna, jak i internetowa skorzystała na popandemicznym apetycie konsumentów na ubrania, pomimo ostrej konkurencji w branży odzieżowej . Zysk netto wzrósł o 21%, do 81 mln euro (85,66 mln dolarów).
Mango kontynuuje ekspansję
W minionym roku Mango zaczęło zwiększać swoją obecność w Indiach i otworzyło w maju flagowy sklep w Nowym Jorku, jeden z dziewięciu nowych sklepów otwartych w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku i ze 119 sklepów na wszystkich rynkach. Sieć zwiększy liczbę sklepów w USA do 40 do 2024 roku.
W 2023 roku Mango planuje otworzyć także 35 nowych sklepów w Indiach, na swoim wiodącym rynku w Azji, gdzie będzie miało 110 placówek.

Czytaj więcej
Mango wchodzi na kolejny poziom wzrostuW zeszłym roku detalista zaczął przekazywać lokalnym partnerom 55 sklepów, które prowadził bezpośrednio w Rosji. Podczas gdy 30 sklepów zostało zamkniętych na stałe, Mango poinformowało, że pozostaje obecne w 90 sklepach w tym kraju na podstawie umów franczyzowych.
Mango: Tylko co trzeci sklep to własna placówka
Firma ma 2566 placówek na całym świecie i spodziewa się otwarcia większej liczby sklepów w 2023 roku niż w ubiegłym roku, ale tylko jedna trzecia będzie własnością firmy.
Mango, które ostatnio naciskało na zwiększenie produkcji w pobliskich krajach, takich jak Turcja, twierdzi, że trzęsienie ziemi z 6 lutego nie dotknęło większości jego dostawców.