Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rekordowe kwartalne wyniki Carrefoura, ale w Polsce sprzedaż LfL niższa o 1,4 proc.

W trzecim kwartale br. sprzedaż grupy Carrefour wyniosła blisko 19,7 mld euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wyniósł 8,4 proc. - to najlepszy wynik Carrefoura od 20 lat.  Sprzedaż online wzrosła nawet o 65 proc. W Polsce detalista odnotował sprzedaż w wysokości 498 mln euro, co oznacza spadek sprzedaży LfL o 1,4 proc. Po 9 miesiącach br. sprzedaż w Polsce ukształtowała się na poziomie 1,5 mld euro (wzrost LfL o 0,9 proc.).
Reklama

Po trzech kwartałach Carrefour ma sprzedaż w wysokości 57,8 mld euro (wzrost LfL o 7,5 %),  a w samej Francji 27,8 mld euro (wzrost LfL o 2,5%).

Grupa odnotowała w trzecim kwartale obrót w wysokości 19,7 mld euro (prawie 9,7 mld euro to sprzedaż we Francji), a także odnotowała pozytywne wyniki na swoim francuskim rynku krajowym. Przyspieszona transformacja hipermarketów przyniosła porównywalny wzrost sprzedaży o 2,5%. Dobrze wypadły też supermarkety (+ 4,9%) i sklepy convenience (+ 5,3%).

Grupa osiągnęła również dobre wyniki w Hiszpanii (+ 6,3%). Jednak we Włoszech (-8,0%) sprzedaż spadła z powodu braku turystów, a w Polsce (-1,4%) spadki są przypisywane mniejszemu ruchowi w w centrach handlowych. W Rumunii (+ 0,0%) surowe ograniczenia w podróżowaniu utrudniały działalność.. Pozytywne wyniki detalista osiągnął w Ameryce Łacińskiej: w Brazylii zanotował rekordowy wzrost LfL o 26%, a w Argentynie nawet + 41,4%. Obroty na Tajwanie wzrosły z kolei o 0,6%.

Carrefour nadal stawia na satysfakcję klientów i konkurencyjność cenową. Detalista inwestuje również w zwiększenie możliwości handlu elektronicznego dzięki zautomatyzowanym centrom dystrybucji. Sprzedaż w kanale online wzrosła o ponad 65%. Carrefour chce skupić się zarówno na punktach odbioru, jak i dostawach do domu.

Dalszy rozwój marek prywatnych i oferty ekologicznej to także jeden z priorytetów francuskiej sieci. Szef Carrefoura, Alexandre Bompard kładzie również nacisk na dyscyplinę finansową i kontrolę kosztów. Grupa pozostaje otwarta na ukierunkowane przejęcia w celu wzmocnienia swojej pozycji rynkowej.

Na koniec trzeciego kwartału br. Grupa Carrefour miała 12,775 sklepów. Rok 2019 zakończyła liczbą 12,225 placówek.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum