PARTNER PORTALU

Rekordowe kwartalne wyniki Carrefoura, ale w Polsce sprzedaż LfL niższa o 1,4 proc.

Autor: dlahandlu.pl 28 października 2020 10:41

Rekordowe kwartalne wyniki Carrefoura, ale w Polsce sprzedaż LfL niższa o 1,4 proc. Carrefour z rekordowym III kwartałem, fot. Shutterstock

W trzecim kwartale br. sprzedaż grupy Carrefour wyniosła blisko 19,7 mld euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wyniósł 8,4 proc. - to najlepszy wynik Carrefoura od 20 lat.  Sprzedaż online wzrosła nawet o 65 proc. W Polsce detalista odnotował sprzedaż w wysokości 498 mln euro, co oznacza spadek sprzedaży LfL o 1,4 proc. Po 9 miesiącach br. sprzedaż w Polsce ukształtowała się na poziomie 1,5 mld euro (wzrost LfL o 0,9 proc.).

Po trzech kwartałach Carrefour ma sprzedaż w wysokości 57,8 mld euro (wzrost LfL o 7,5 %),  a w samej Francji 27,8 mld euro (wzrost LfL o 2,5%).

Grupa odnotowała w trzecim kwartale obrót w wysokości 19,7 mld euro (prawie 9,7 mld euro to sprzedaż we Francji), a także odnotowała pozytywne wyniki na swoim francuskim rynku krajowym. Przyspieszona transformacja hipermarketów przyniosła porównywalny wzrost sprzedaży o 2,5%. Dobrze wypadły też supermarkety (+ 4,9%) i sklepy convenience (+ 5,3%).

Grupa osiągnęła również dobre wyniki w Hiszpanii (+ 6,3%). Jednak we Włoszech (-8,0%) sprzedaż spadła z powodu braku turystów, a w Polsce (-1,4%) spadki są przypisywane mniejszemu ruchowi w w centrach handlowych. W Rumunii (+ 0,0%) surowe ograniczenia w podróżowaniu utrudniały działalność.. Pozytywne wyniki detalista osiągnął w Ameryce Łacińskiej: w Brazylii zanotował rekordowy wzrost LfL o 26%, a w Argentynie nawet + 41,4%. Obroty na Tajwanie wzrosły z kolei o 0,6%.

Carrefour nadal stawia na satysfakcję klientów i konkurencyjność cenową. Detalista inwestuje również w zwiększenie możliwości handlu elektronicznego dzięki zautomatyzowanym centrom dystrybucji. Sprzedaż w kanale online wzrosła o ponad 65%. Carrefour chce skupić się zarówno na punktach odbioru, jak i dostawach do domu.

Dalszy rozwój marek prywatnych i oferty ekologicznej to także jeden z priorytetów francuskiej sieci. Szef Carrefoura, Alexandre Bompard kładzie również nacisk na dyscyplinę finansową i kontrolę kosztów. Grupa pozostaje otwarta na ukierunkowane przejęcia w celu wzmocnienia swojej pozycji rynkowej.

Na koniec trzeciego kwartału br. Grupa Carrefour miała 12,775 sklepów. Rok 2019 zakończyła liczbą 12,225 placówek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7414

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    2,82

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.