PARTNER PORTALU

Relacja jakości do ceny zmieniła wizerunek produktów marki własnej

Autor: PMR/portalspozywczy.pl 6 października 2010 14:47

Oprócz hipermarketów i dyskontów, które w całości reprezentowane są przez zagranicznych graczy, marki własne rozwijane są również przez sieci supermarketów, które w Polsce liczniej reprezentowane są przez krajowe sieci. Wśród tych, które oferują własne marki znajdują się między innymi Polomarket, Eko, Alma, a w 2010 roku dołączyła do nich sieć Piotr i Paweł.

Na 2010 rok i kolejne lata przewiduje się dalszy dynamiczny wzrost rynku marek własnych - nadal przekraczający 20 proc. Do wzrostu rynku przyczyniać będzie się dalszy rozwój oferty private labels we wszystkich kanałach handlu nowoczesnego, jak również w hurtowniach zaopatrujących sklepy tradycyjne. - Duże znaczenie dla rozwoju rynku będzie miała dalsza ekspansja sieci dyskontowych oraz wzrost znaczenia w rynku całego kanału nowoczesnego. Ponadto, więcej produktów w ramach wyższych niż ekonomiczna półek cenowych, lepsza ich jakość oraz atrakcyjniejsze opakowania przekładają się na wzrost zaufania do marek detalistów oraz lepszego ich postrzegania - wyjaśnia Patrycja Nalepa, przedstawicielka firmy PMR.

Według niej w efekcie dekoniunktury gospodarczej część konsumentów właśnie teraz miała okazję przekonać się o dobrej relacji jakości do ceny tego typu produktów, dzięki czemu uważając je za dobrą alternatywę znanych marek będą po nie sięgać również, gdy ich sytuacja finansowa poprawi się. - Tym samym okres osłabienia gospodarczego przyczynił się do poprawy nienajlepszego w Polsce wizerunku towarów private labels, co w kolejnych latach będzie procentować wzrostem ich sprzedaży oraz udziałów rynkowych - podsumowuje analityk firmy PMR.  

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9205
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,86

  • Min

    3,10

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.