Relacja z III Forum Rynku Spożywczego

Autor: portalspozywczy.pl 19 listopada 2010 09:16

Relacja z III Forum Rynku Spożywczego

Prawie 600 przedstawicieli kadry zarządzającej najważniejszych firm sektora żywnościowego i jego otoczenia, a także naukowcy, politycy oraz przedstawiciele dystrybucji i handlu wzięło udział w tegorocznym III Forum Rynku Spożywczego.

W czasie siedmiu debat, które odbyły się w trakcie konferencji dyskutowano m.in. szansach eksportowych polskich przetwórców i producentów żywności, relacji producentów i sieci handlowych, zarządzania firmami i finansowania inwestycji w branży spożywczej, a także innowacyjności w branży mięsnej i mleczarskiej.

Żywność nie zna granic

Forum oraz debatę główną, rozpoczęło wystąpienie wiceminister rolnictwa Mariana Zalewskiego, który zwrócił uwagę, że mimo kryzysu polska branża spożywcza ostatnie lata może zaliczyć do udanych. - Jesteśmy świadomi kłopotów w poszczególnych branżach rynku spożywczego. Jednak mimo kłopotów i kryzysu należy spodziewać się dodatniego salda eksportu polskich produktów rolnych - mówił Marian Zalewski, podsekretarz stanu w MRiRW.
- Rynek europejski jest bardzo wymagający. Jednak polskie firmy 80 proc. eksportu realizują właśnie na rynki europejskie - z czego znaczna część trafia do Niemiec. Oznacza to, że nasze marki i produkty są doceniane i pożądane - tłumaczył Marian Zalewski.

W czasie debaty prezes Horteksu Tomasz Kurpisz zwrócił uwagę, że polskie firmy są bardzo aktywne nie tylko na rynku krajowym, ale także za granicą. - Wiele polskich firm, tak jak Hortex, jest w stanie zdobyć pozycję znaczących graczy na poziomie regionalnym - mówił prezes. Jednocześnie zaznaczył, że polski rynek spożywczy polaryzuje się na firmy, posiadające w portfolio dobre marki i te, które produkują private label.

Jak zaznaczyła prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji Renata Juszkiewicz szansą na promocję i rozwój eksportu polskiej żywności na świecie jest współpraca przetwórców z obecnymi w Polsce międzynarodowymi sieciami handlowymi. - Udział dystrybutorów w eksporcie polskich produktów spożywczych to ok. 5 proc. Roczna wartość polskiej żywności wysyłanej przez sieci za granicę sięga ok. 2,5 mld zł - mówiła Juszkiewicz. - Dzięki współpracy z operatorami promocja markowych polskich produktów jest za granicą o wiele łatwiejsza i tańsza, niż próby samodzielnego wchodzenia do sklepów za granicą - dodała.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6846

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,79

  • Śr

    3,66

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.