PARTNER PORTALU

Restrukturyzacja Intermarché na końcowym etapie - sieć wraca na ścieżkę rozwoju

Autor: dlahandlu.pl 5 listopada 2020 11:13

Restrukturyzacja Intermarché na końcowym etapie - sieć wraca na ścieżkę rozwoju fot. materiały prasowe

Grupa Muszkieterów zakończyła III kwartał 2020 roku z obrotami narastającymi wyższymi, nie licząc stacji paliw, o blisko 220 mln zł w porównaniu rdr. Wzrost obrotów like-for-like wyniósł blisko 5 proc. Całkowite obroty zarządzanych przez Grupę sieci sklepów Intermarché, wraz ze stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły w Polsce w omawianym okresie 5,76 miliarda złotych.

– Podchodzimy z dużą ostrożnością do prognozy obrotów Grupy Muszkieterów na koniec bieżącego roku. Naszym celem niezmiennie pozostaje przekroczenie progu 8 miliardów złotych obrotu, niemniej niepewne otoczenie gospodarcze i ponownie spadający optymizm konsumentów, wraz z rosnącym niepokojem dotyczącym drugiej fali pandemii COVID-19, nakazują jak największą ostrożność. Sytuacja w sklepach zlokalizowanych w galeriach handlowych pozostaje trudna i niepewna, a negocjacje z niektórymi właścicielami galerii sugerują, że w obecnej sytuacji nie dążą oni do skutecznego znalezienia kompromisu i scenariusza win-win – mówi Marc Dherment, dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Podobnie sytuacja stacji paliw – segmentu, którego jesteśmy jednym z liderów rynku w zakresie stacji przysupermarketowych – pozostaje niepewna. Wolumen sprzedaży podnosi się systematycznie od momentu wyjścia z lockdownu, niemniej obroty stacji pozostają pod presją w efekcie połączenia stosunkowo niższego popytu i spadku cen paliw za litr.

Intermarché – intensywny rozwój usługi click&collect i nowy koncept sklepu

Sieć supermarketów spożywczych Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, od stycznia do września 2020 roku wypracowała obroty w wysokości ponad 3,6 miliarda złotych. Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) pozostają dodatnie pomimo bardzo trudnego drugiego kwartału z lockdownem.

– Około 85 proc. z blisko 200 sklepów sieci Intermarché to placówki, które są zlokalizowane na osiedlach mieszkalnych lub w ich bliskiej okolicy. W związku z tym od początku pandemii obserwujemy w nich wzrost zainteresowania klientów. Gorsze wyniki odnotowują natomiast sklepy mieszczące się w galeriach handlowych oraz na terenach przygranicznych – podkreśla Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

W pierwszych trzech kwartałach sieć intensywnie rozwinęła usługę z zakresu e-commerce. W tym okresie ofertę zakupów online – Intermarché Drive – wprowadzono dodatkowo w 39 lokalizacjach i jest ona obecnie dostępna w blisko 50 placówkach. Rozwiązanie Drive umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed supermarketem. 


  • gapcio 2020-11-12 22:10:17

    to sciezka zrownoważonego rozwoju

  • Kamil Nyski 2020-11-08 08:45:32

    Usługa Drive to dla supermarketu zabójstwo. Przecież w sklepie samoobsługowym, to klient ma wykonać pracę wybrania i zapakowania towarów. To jest zaprzeczeniem istoty sklepu samoobsługowego. To zwiększa koszty i podnosi ceny. Ale nie jestem zdziwiony, bo "rozwój" tej sieci to ciągła likwidacja punktów sprzedaży.

  • MK 2020-11-07 22:09:06

    Innymi słowy sprzedają coraz mniej ponieważ produkty podrożały w III kw około 8%...

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7553

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.