Restrukturyzacja pomogła spółce Marol w wypracowaniu 2,6 mln zł zysku

- Rok 2019 był kolejnym, trudnym rokiem dla całej branży w której działa spółka. Czynniki, które
miały największy wpływ na działalność operacyjną to: niezmiennie rosnąca konkurencja
ze strony silnych kapitałowo sieci sprzedaży detalicznej oraz hurtowej, co przekłada się na
trudność uzyskiwania satysfakcjonujących marż a także rosnący udział sprzedaży promocyjnej,
co zmusza Spółkę do skomplikowanych i długotrwałych rozliczeń z producentami. Ponadto
było zauważalne coraz bardziej restrykcyjne podejście ubezpieczycieli kredytu kupieckiego do
tego segmentu rynku - podaje firma w sprawozdaniu za 2019 r.
Spółka przeszła proces restrukturyzacji, który:
1. Zredukował koszty funkcjonowania.
2. Nie obniżył marży procentowej.
3. Poprawił efektywność procesów
Dzięki tym działaniom firma osiągnęła za rok 2019 znacząco lepszy zysk netto niż w poprzednim roku w wysokości 2.601.270,53 zł.
W spółce funkcjonują zasady wynikające z dokumentu "Strategia 2020", który został opracowany przez powołany przez zarząd grupy specjalny zespół, we współpracy z zewnętrzną firmą doradczą. Dokument ten został zaakceptowany przez Radę Nadzorczą Grupy. Strategia wytycza kluczowe kierunki rozwoju Marol i całej Grupy na 5 lat.
Zarząd firmy jest przekonany, że przeprowadzone działania w kierunku rozwoju asortymentu i zwiększenia sprzedaży w segmencie detalicznym, w szczególności w sieci Chata Polska, będą przynosić dobre efekty w wymiarze realizowanych wyników finansowych spółki w kolejnym roku.
Plany na kolejny rok zakładają dalszą poprawę efektywności operacyjnej w zakresie logistyki i kierowanie rozszerzanej oferty do coraz szerszego grona odbiorców detalicznych.
Podstawowe zagrożenia i ryzyka związane z działalnością spółki w kolejnych miesiącach
związane będą głównie z panującą pandemią COVID 19.
Przypomnijmy, Marol to jeden z wiodących dystrybutorów produktów spożywczych na polskim rynku. W sektorze FMCG działa od 1992 roku.
Spółka współpracuje z sieciami detalicznymi, sklepami indywidualnymi, klientami hurtowymi oraz producentami. Jest głównym dostawcą do sklepów sieci Chata Polska.
Posiada 4 oddziały regionalne oraz Centralny Magazyn w Kostrzynie.