PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Restrukturyzacja pomogła spółce Marol w wypracowaniu 2,6 mln zł zysku

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2020 10:27

Restrukturyzacja pomogła spółce Marol w wypracowaniu 2,6 mln zł zysku fot. materiały prasowe Marol

Spółka Marol przeszła restrukturyzację oraz opracowała wspólnie z zewnętrzną firmą doradczą strategię działania na najbliższe 5 lat. Firma za rok 2019 osiągnęła zysk netto w wysokości 2.601.270,53 zł. jest to jedna ze spółek należąca do Grupy Marol.

- Rok 2019 był kolejnym, trudnym rokiem dla całej branży w której działa spółka. Czynniki, które
miały największy wpływ na działalność operacyjną to: niezmiennie rosnąca konkurencja
ze strony silnych kapitałowo sieci sprzedaży detalicznej oraz hurtowej, co przekłada się na
trudność uzyskiwania satysfakcjonujących marż a także rosnący udział sprzedaży promocyjnej,
co zmusza Spółkę do skomplikowanych i długotrwałych rozliczeń z producentami. Ponadto
było zauważalne coraz bardziej restrykcyjne podejście ubezpieczycieli kredytu kupieckiego do
tego segmentu rynku - podaje firma w sprawozdaniu za 2019 r.

Spółka przeszła proces restrukturyzacji, który:
1. Zredukował koszty funkcjonowania.
2. Nie obniżył marży procentowej.
3. Poprawił efektywność procesów

Dzięki tym działaniom firma osiągnęła za rok 2019 znacząco lepszy zysk netto niż w poprzednim roku w wysokości 2.601.270,53 zł.

W spółce funkcjonują zasady wynikające z dokumentu "Strategia 2020", który został opracowany przez powołany przez zarząd grupy specjalny zespół, we współpracy z zewnętrzną firmą doradczą. Dokument ten został zaakceptowany przez Radę Nadzorczą Grupy. Strategia wytycza kluczowe kierunki rozwoju Marol i całej Grupy na 5 lat.

Zarząd firmy jest przekonany, że przeprowadzone działania w kierunku rozwoju asortymentu i zwiększenia sprzedaży w segmencie detalicznym, w szczególności w sieci Chata Polska, będą przynosić dobre efekty w wymiarze realizowanych wyników finansowych spółki w kolejnym roku.
Plany na kolejny rok zakładają dalszą poprawę efektywności operacyjnej w zakresie logistyki i kierowanie rozszerzanej oferty do coraz szerszego grona odbiorców detalicznych.
Podstawowe zagrożenia i ryzyka związane z działalnością spółki w kolejnych miesiącach
związane będą głównie z panującą pandemią COVID 19.

Przypomnijmy, Marol to jeden z wiodących dystrybutorów produktów spożywczych na polskim rynku. W sektorze FMCG działa od 1992 roku.

Spółka współpracuje z sieciami detalicznymi, sklepami indywidualnymi, klientami hurtowymi oraz producentami. Jest głównym dostawcą do sklepów sieci Chata Polska. 

Posiada 4 oddziały regionalne oraz Centralny Magazyn w Kostrzynie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6339
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.