Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Retail Institute: Galerie będą musiały poszukać na siebie nowego pomysłu

Od początku stycznia do września 2021 roku nieznacznie wzrosła odwiedzalność centrów handlowych w Polsce, ale w porównaniu do roku 2020. Zestawiając z rokiem 2019 spadki sięgają aż 28,2 procent.
Reklama
  • Od maja 2021 roku łączne, skumulowane obroty wszystkich najemców centrów handlowych monitorowanych przez Retail Institute rosną.
    Porównując wyniki za siedem miesięcy 2021 roku do tego samego okresu 2019 roku widać jednak aż 17,9 proc. spadek obrotów.

 

- Od marca 2020 roku branża centrów i sieci handlowych dynamicznie się zmienia. Przez wiele miesięcy priorytetem dla firm było zniwelowanie strat wywołanych lockdownami i galimatiasem prawnym oraz ustabilizowanie relacji pomiędzy najemcami i wynajmującymi, zantagonizowanymi przez ustawodawcę. Dziś coraz więcej organizacji podejmuje próby odnalezienia się w nowym otoczeniu społecznym, ekonomicznym, gospodarczym, prawnym oraz przede wszystkim w galopujących zmianach zachowań
i nawyków konsumenckich – podsumowuje Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Odwiedzalność centrów handlowych w okresie od stycznia do 5 września 2021 roku

W monitorowanych przez Retail Institute 130 centrach handlowych odwiedzalność w okresie od 4 stycznia do 19 września 2021 roku nieznacznie wzrosła o 0,2 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2020 roku. Od połowy sierpnia widać bardzo ostrożny powrót klientów do galerii handlowych. Analizując jednak wyniki w szerszej perspektywie, tj. porównując je do analogicznego okresu 2019 roku, centra odnotowały -28,2 proc. spadek odwiedzalności w okresie 36 tygodni roku 2021/ 2019 i aż -41,4 proc. w okresach porównywalnych tj. mających tę samą liczbę dni roboczych/ handlowych (analiza like for like).

 · Centra bardzo małe (do 5000 m.kw. GLA) odnotowały -1,7 proc. spadek odwiedzin r/d/r (-20,5 proc. r/d/r like for like) oraz -27,2 proc. (-45,2 like for like) w porównaniu do 2019 r.

· Centra małe (od 5000 do 19 999 m.kw. GLA) odnotowały 2,0 proc. wzrost r/d/r (-14,5 proc. spadek like for like) oraz -23 proc. (-40,1 proc like for like) w porównaniu do 2019 r.

· Centra średnie (od 20 000 do 39 999 m.kw. GLA) odnotowały 0,3 proc. wzrost r/d/r (-14,8 proc. like for like) oraz -27 proc (-41 proc like for like) w porównaniu do 2019 r.

· Centra duże i bardzo duże (> 40 000 m.kw. GLA) odnotowały -1,2 proc. spadek r/d/r (-14 proc. like for like) oraz -32,3 proc (-42,6 proc. like for like) w porównaniu do 2019 roku.

Obroty najemców centrów handlowych w okresie od stycznia do lipca 2021 roku

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.