PARTNER PORTALU

Retail Institute: Już czas, aby rząd udzielił branży handlowej silnego wsparcia

Autor: dlahandlu.pl 21 października 2020 18:13

Przedsiębiorcy skupieni wokół Retail Institute apelują o jak najszybsze przywrócenie handlu w niedziele oraz objęcie parasolem ochronnym branż najbardziej dotkniętych restrykcjami związanymi z rozprzestrzenianiem się wirusa Covid-19. Zdaniem RI już najwyższy czas, aby rząd udzielił branży silnego wsparcia.

Od stycznia do 18 października 2020 roku włącznie, 140 centrów handlowych monitorowanych przez Retail Institute odnotowało 28,5 proc. spadek odwiedzin w porównaniu do wyników osiągniętych w tym samym okresie 2019 r. 

Od maja do połowy września obserwowaliśmy stopniowy, powolny powrót klientów na zakupy
w galeriach handlowych. Jednak ostatni wzrost zachorowań na COVID-19, wprowadzone nowe ograniczenia i restrykcje oraz tzw. godziny dla seniorów, spowodowały spadki frekwencji w galeriach. W okresie od  12 do 18 października 2020 roku, tydzień do tygodnia, w monitorowanej przez Instytut grupie obiektów są to spadki o 4,4 proc. Eksperci z Retail Institute otrzymują sygnały, iż w bieżącym tygodniu frekwencja w obiektach znacząco spada.

- Spadki frekwencji budzą ogromne niepokoje, tak po stronie najemców jak i wynajmujących. Ogłoszony dziś  w Czechach ponowny lockdown, ograniczający działalność galerii handlowych, dodatkowo je podsyca. Ponownie wchodzimy w etap silnych turbulencji, dlatego tak ważne w następnych godzinach i dniach będą sprawne działania rządu. Jak pokazują doświadczenia ostatnich miesięcy, wypracowanie korzystnych rozwiązań w branży retail, między najemcami i wynajmującymi, jest skuteczny wówczas, gdy obie strony prowadzą dialog, aby dopasować tworzone rozwiązania do specyfiki poszczególnych branż, a nawet lokalizacji. W tej branży uniwersalne, odgórne rozwiązania dla wszystkich nie są skuteczne - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.  

Zdaniem RI wprowadzenie niedziel handlowych pozwoli na rozłożenie ruchu klientów z sześciu na siedem dni tygodnia, a tym samym ułatwi zachowanie społecznego dystansu podczas zakupów.  Jest to szczególnie istotne w okresie przedświątecznych zakupów i późniejszych okresach, aby firmy mogły wejść ponownie na ścieżkę umożliwiającą im odpracowanie strat.

Jak podkreślają eksperci i menadżerowie branży, powrót do niedziel handlowych to również najtańszy sposób na wsparcie przedsiębiorców prowadzących działalność w centrach handlowych. Udział niedzieli w wynikach sprzedaży waha się od 10-25 proc. tygodniowych wyników firm. Niedziela, w przypadku branży rozrywkowej, usługowej oraz gastronomicznej jest pierwszym lub drugim najlepszym dniem w tygodniu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8270

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    4,43

  • Min

    3,33

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.