PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Retail Institute: Kondycja branży handlowej będzie zależeć od postawy klientów

Autor: dlahandlu.pl 5 sierpnia 2020 13:55

Retail Institute: Kondycja branży handlowej będzie zależeć od postawy klientów Kondycja handlu zależy od konsumentów, fot. Shutterstock

W 140 centrach handlowych, monitorowanych przez Retail Institute, systematycznie rośnie liczba klientów. W lipcu tego roku, liczba wizyt była niższa o 22 proc. w porównaniu do wyników z 2019 roku. Sieci handlowe raportują również powolne odbudowywanie wyników sprzedaży. Wzrost liczby zakażeń COVID-19 może jednak zniweczyć wysiłki branży handlowej. Mimo zastosowania w centrach, a także sklepach, punktach usługowych czy restauracjach wymaganych prawem procedur i zasad sanitarnych, pracownicy galerii oraz personel sprzedający nie został wyposażony w narzędzia do skutecznego ich egzekwowania.

- Jak wynika z analiz Retail Institute, Polacy nadal kierują się oceną przestrzegania zasad sanitarnych, wybierając obiekt handlowy i co warto podkreślić, nie tyle przez zarządcę obiektu czy obsługę odwiedzanego sklepu, do których mają duże zaufanie, co przez innych kupujących. W sytuacji, w której z dnia na dzień odnotowujemy coraz większy przyrost zachorowań, zaufanie do postaw innych kupujących będzie fundamentalne dla przyszłości handlu – podkreśla Anna Szmeja, prezes Retail Institute. - Niezbędne jest pilne wyposażenie właścicieli i personelu sklepów w narzędzia, które pozwolą im skuteczniej egzekwować tworzone prawo. Zwiększenie liczby wizyt prewencyjnych patroli policji i straży miejskiej w miejscach sprzedaży, wyposażenie pracowników sklepów i ochrony w narzędzia, które pozwolą zakazać wstępu na teren galerii
i sklepu osobie bagatelizującej wymogi sanitarne, a  nawet nakładanie mandatów na niepokornych klientów, miałyby istotny wpływ na ograniczenie ryzyka transmisji wirusa, jak również komfort kupujących i pracowników. Niezbędne jest również przygotowanie wytycznych, pozwalających weryfikować osoby, którym stan zdrowia faktycznie nie pozwala nosić maseczki ochronnej, a dla których jest on wyłącznie wymówką, by nie zastosować się do zasad sanitarnych - dodaje.

Jak relacjonują przedstawiciele branży, skupieni wokół Retail Institute, sprzeczki między klientami bagatelizującymi wymogi sanitarne i kupującymi, którzy mają wysoką świadomość zagrożenia transmisji  COVID-19, są coraz częstsze. Mimo szkoleń oraz otrzymanych wytycznych od przełożonych, sprzedawcy często nie mogą lub nie potrafią właściwie zareagować w trudnych sytuacjach, obawiając się eskalacji konfliktu i zrażenia do siebie samych klientów. Przedstawiciele centrów i sieci handlowych wyrażają głębokie zaniepokojenie pomysłem nakładania na nich kar pieniężnych i mandatów, w sytuacji, w której na terenie galerii czy sklepu kontroler Sanepdiu napotkałby osobę bez maseczki. Apelują, aby w kolejnych Rozporządzeniach  Ministerstwo Zdrowia wyposażyło ich w narzędzia, które jednoznacznie pozwolą egzekwować nowe przepisy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6338
Ilość aktualnych ofert: 470250

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.