Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rewitalizacja centrów handlowych jest postrzegana przez pryzmat zmian w ofercie

Rewitalizacja centrów handlowych jest postrzegana głównie przez pryzmat zmian w ofercie – klienci zauważają pojawienie się bądź znikanie poszczególnych sklepów. Nie dostrzegają jednak świadomie zmian wystroju wnętrza i dopiero dopytywani wskazują elementy, których wcześniej nie zauważyli. Według ekspertów Inquiry to bardzo duża pochwała dla zarządzających centrami. Im zmiany mniej rzucają się w oczy, tym klienci bardziej mają wrażenie, że jest tak jak zawsze – dla stałych klientów jest to bardzo ważne. Jednocześnie pojawienie się nowych sklepów w ofercie centrum przyciąga nowych gości.
Reklama

Przy zmianie najemców należy pamiętać, że klienci centrów handlowych są gotowi podążać za swoimi ulubionymi sklepami i jeśli ich marki się przeniosą do innego centrum, to klienci zmieniają miejsce zakupów – oczywiście w ramach niezbyt dużych odległości. Przy rewitalizacji trzeba zatem zwrócić uwagę na to, czy centrum będzie miało odpowiednią ofertę dla wszystkich istotnych segmentów klientów, np. sklepy z elektroniką i AGD dla panów, marki młodzieżowe, sklepy z elegancką odzieżą dla pań. Tenant mix powinien powstać w oparciu o wnikliwą analizę docelowego profilu klientów.

Wystrój i atmosfera panująca w centrum handlowym w dużym stopniu wpływają na identyfikację klientów z danym obiektem. Takie elementy jak czystość, oświetlenie, kolory czy (stonowana) muzyka mogą sprawić, że konsumenci są bardzo związani emocjonalnie z centrum handlowym. Proces ten zachodzi jednak bez głębszej refleksji i sprowadza się do stwierdzenia, czy klient lubi dane centrum, czy nie.

Klienci traktują przestrzeń w centrum handlowym jak przestrzeń publiczną i oczekują, że będzie ona służyła nie tylko jawnie komercyjnym celom. Tak jak dobrze zaprojektowana przestrzeń miejska, centrum handlowe powinno dawać możliwość odpoczynku i spędzania czasu – od placów zabaw dla dzieci, poprzez miejsca spotkań ze znajomymi, po możliwość nauki lub pracy. Ważne jest zatem, by klienci dobrze się w tej przestrzeni czuli.

Z tego powodu bardzo istotnym aspektem jest funkcjonalność ciągów komunikacyjnych: rozmieszczenie schodów, platform i wind, a także dostępność parkingów i toalet oraz łatwość nawigacji. Są to ważne kryteria oceny, jeśli chodzi o wygodę i komfort zakupów. Wpływają one na jakość ogólnych doświadczeń klienta podczas wizyty w centrum handlowym.

Planując rozmieszczenie sklepów warto rozważyć kształtowanie stref tematycznych, dzięki którym kupujący nie będą musieli pokonywać znacznych odległości na terenie centrum handlowego. Mamy tu na myśli zarówno asortyment sklepów jak i taką aranżację przestrzeni, która będzie odpowiadała potrzebom poszczególnych grup – np. młodzieży i studentów, rodzin z dziećmi czy seniorów. Dotyczy to szczególnie dużych obiektów, w których odwiedzenie wielu sklepów może być bardzo męczące.

Kluczową kwestią jest zaplanowanie wygodnych ciągów komunikacyjnych – szerokich alejek, wystarczającej ilości wind oraz ruchomych platform

Klienci coraz częściej przychodzą do centrum handlowego po prostu spędzić wolny czas, „wyjść do ludzi”. Jeśli centrum handlowe ma być także miejscem spotkań, zwłaszcza dla nieco starszej grupy konsumentów, ważne są kameralne kawiarnie i restauracje, w których ludzie mogą spędzić czas z rodziną lub znajomymi, nie będąc wystawionym na widok publiczny. Coraz większym powodzeniem cieszą się restauracje i kawiarnie ulokowane poza obrębem standardowego food courtu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.