Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Reynders: Ochrona konsumentów w transformacji ekologicznej i cyfrowej będzie wyzwaniem

Polska radzi sobie znakomicie w kwestii wzmacniania pozycji konsumentów i umacniania ich praw - ocenił unijny komisarz ds. sprawiedliwości Didier Reynders. Dodał, że w najbliższych latach szczególnie istotna będzie ochrona konsumentów w cyfrowym świecie.
Reklama

Według komisarza konsumenci są bardziej narażeni na nieuczciwe praktyki w sieci. "Musimy chronić konsumentów w ramach transformacji cyfrowej. Muszą oni mieć możliwość korzystać z niej, ale być jednocześnie chronieni przed tymi, którzy chcą wykorzystać ich słabe punkty".

Reynders dodał, że oprócz świata cyfrowego, wiele wyzwań przed prawną ochroną konsumentów czeka także w transformacji ekologicznej. Zwrócił uwagę, że wielu przedsiębiorców oszukuje swoich klientów sugerując, że oferowany przez nich produkt jest eko. Problemem jest również "żywotność" produktów.

W podobnym tonie wypowiedział się prezes UOKiK Tomasz Chróstny, który podkreślił, że prawodawstwo prokonsumenckie musi odpowiadać realiom i reagować na zmieniającą się rzeczywistość. Wskazał, że jeden z gigantów cyfrowych chce pomagać swoim klientom poprzez rozpoznawanie sygnałów depresji. W Singapurze funkcjonują roboty-kurierzy, a w Nigerii wprowadzono cyfrową walutę. "Cyfrowa rewolucja przebiega szybciej, niż myśleliśmy o tym jeszcze 20 lat temu" - zaznaczył Chróstny.

Zdaniem szefa UOKiK Komisja Europejska trafnie identyfikuje problemy związane z ochroną praw konsumentów w dobie cyfrowej i zielonej transformacji, ponieważ mogą one zostać wykorzystane przez oszustów, nieuczciwych przedsiębiorców. Odnosząc się do zielonej rewolucji, wskazał, że pojawia się przy niej wyzwanie odpowiedzialnej konsumpcji, ekoprojektowania, które pozwoli na dłuższe życie produktów, a także tego, że będzie je można później naprawić.

- Wspólnie z KE chcemy zapewnić polskim konsumentom, którzy coraz częściej dokonują transakcji przez internet, równie wysoki poziom ochrony jak w przypadku korzystania z tradycyjnych kanałów sprzedaży oraz dostosować przepisy do szybko postępującej transformacji cyfrowej. Kolejna ważna sprawa to dostarczenie konsumentom lepszych informacji na temat odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonego rozwoju, w tym trwałości produktów, aby ułatwić im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.