PARTNERZY PORTALU

Roboty zdobywają handel

Autor: MW, dlahandlu.pl 10 maja 2021 10:14

Roboty zdobywają handel Autonomiczne roboty to dziś wszechstronni partnerzy, fot. mat. pras.

Badanie RetailWire i Brain Corp potwierdza, że COVID-19 znacznie przyspieszył rozwój i wdrażanie automatyzacji w handlu. Roboty używane do takich zadań, jak utrzymanie higieny czy skanowanie półek w sklepach i magazynach, mają świetne opinie i sprzedają się na pniu.

  • Roboty i automatyzacja zdobywają handel
  • Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii to jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej
  • Ddomino ruszyło, a automatyzacje będą tylko przyspieszać

Z raportu „Roboty w handlu detalicznym” wynika, że aż 64 proc. ankietowanych detalistów uważa, że niezwykle istotne jest posiadanie własnej, jasnej i wykonalnej strategii automatyzacji na najbliższe lata. Wśród dużych detalistów ta opinia jest jeszcze bardziej powszechna - odpowiedziało tak aż 77 proc. z nich. To imponujący wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że roboty w handlu zaczęły się pojawiać zaledwie dekadę temu. Dziś już połowa respondentów planuje w ciągu najbliższych 18 miesięcy wdrożenia automatyki w swoich punktach sprzedaży.

Korzyści nie tylko w pandemii

– Globalna pandemia zwróciła uwagę na wagę automatyzacji i korzyści z niej płynące, dlatego obserwujemy teraz zwiększone nią zainteresowanie. Co istotne, sprzedawcy detaliczni myślą nie tylko o tym, żeby jak najszybciej rozwiązać swoje wywołane przez koronawirusa problemy, ale również o bonusach z wdrożeń, które będą osiągać w przyszłości – mówi Josh Baylin, starszy dyrektor ds. strategii w Brain Corp. Autonomiczne roboty to dziś wszechstronni partnerzy, pomagający w zwiększeniu produktywności, w utrzymaniu czystości czy poprawiający obsługę klientów w sklepach.

Co wpływało na popularność robotów? Dystans i dezynfekcja – czyli wymogi związane z higieną w placówkach. Sklepy przywiązywały większą wagę do czystości, aby spełnić wysokie oczekiwania klientów. Większość (72 proc.)  respondentów badania twierdzi, iż nie przewiduje dużej zmiany w oczekiwaniach konsumentów co do czystości w sklepie, nawet po szerokiej dystrybucji szczepionek i poprawie sytuacji. Niemal tyle samo (73 proc.) detalistów przyznaje, że znaczenie robotyki w magazynach lub centrach dystrybucji wzrosło z powodu czynników, które pojawiły się w pandemii.

Pomagają w pracy i gromadzeniu danych

Potrzeba utrzymania czystych i bezpiecznych obiektów zbiegła się w czasie z rosnącą świadomością korzyści płynących z automatyzacji opartej na analizie danych. Dziś autonomiczne roboty nie tylko skanują towary w hurtowni lub sklepie w celu wykrycia braku zapasów i niewłaściwych kodów SKU. Przy okazji wychwytują nawyki zakupowe i mikrotrendy, czyli różnego rodzaju dane, które w kilka lat doprowadziły Amazon na szczyt branży  handlowej.

– Robotyzacja i automatyzacja procesów w handlu pozwalają np. skrócić czas potrzebny na obsługę punktu sprzedaży, umożliwiają też pracownikom danych lokalizacji skupić się na rzeczach wymagających ich uwagi. Wszystko dzięki eliminacji np. konieczności raportowania efektów swojej pracy i poszukiwania informacji potrzebnej do wykonywania działań poprawiających efektywność punktu sprzedaży. Jest to możliwe dzięki analizie  danych z systemów pozwalających realizować sprzedaż, czujników, kamer i całych instalacji tworzących technologiczne ekosystemy IoT – wyjaśnia Krzysztof Stojek, Solution Architect z Sagra Technology.

– Automatyzacja procesów to jeden z najsilniejszych trendów w handlu, ponieważ dzięki niej wiele zadań można uprościć, przyspieszyć i wyeliminować możliwość błędu. Co istotne, wdrożenia spowodowane pandemią i potrzebą zwiększenia automatyzacji zadań i procesów, pozostaną w tych firmach na dłużej – przekonuje ekspert z Sagra Technology.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10849
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,74

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.