Rocznie sieci handlowe będą wydawały do 6 mld zł na otwarcia sklepów

W ciągu ostatnich lat nastąpiła zmiana, jeśli chodzi o preferowaną wielkość sklepów. Dziś na topie są sklepy o powierzchni ok. 1 tys. m kw. Zdaniem handlowców pozwala to klientowi znaleźć wszystko, co chce, bez konieczności poszukiwania towarów w gąszczu alejek.
Od kilku lat tempo inwestycji narzuca Biedronka. Jej właściciel planuje w najbliższym roku zainwestować w Polsce 1,5 mld euro. Inwestować będzie też sieć Netto, która chce przeznaczyć na nasz rynek 570 mln, które mają przełożyć się na 50 nowych sklepów. Rozwijają się też Lidl i Żabka.
W 2013 roku wartość handlu w Polsce ma wzrosnąć o 3,4 proc., do 172,5 mld złotych. Na tle dwucyfrowych wzrostów sprzed kilku lat nie wypada to najlepiej, jednak według analityków to dzięki wewnętrznemu popytowi Polska gospodarka tak dobrze przeszła przez europejski kryzys.