Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rok 2012 był strategiczny w rozwoju handlu na Wschodzie Polski

Do 2012 roku jedynym nowoczesnym formatem reprezentowanym w Polsce wschodniej były centra handlowe. Dopiero w 2012 r. otwarcie parku handlowego Tatary w Lublinie zapoczątkowało inne podejście do handlu w regionie - mówi Magdalena Sadal, Starszy konsultant w dziale Doradztwa i Badań Rynkowych Cushman & Wakefield.


Reklama

Zdaniem Magdaleny Sedal, nowe formaty, takie jak np. outlety i parki handlowe, sprawiły, że w Lublinie i Białymstoku, podaż powierzchni handlowej jest najbardziej zróżnicowana na wschodzie Polski. Dwa najnowsze centra wyprzedażowe, z 13 działających w Polsce, otwarto właśnie w tych miastach.

- Rozwój tych formatów nie jest jednak czynnikiem hamującym otwarcia centrów handlowych.  Wręcz przeciwnie, wystarczy przeanalizować ostatnie duże inwestycje na ścianie wschodniej: Galeria Jurowiecka w Białymstoku (otwarta pod koniec 2015 r.), Tarasy Zamkowe (otwarte w marcu 2015 r.) i Atrium Felicity (największe centrum handlowe otwarte w 2014 r.) w Lublinie. Nowe inwestycje zmieniły istotnie strukturę wiekową powierzchni handlowej w tych miastach. Dane pokazują, że 23% nowoczesnej powierzchni handlowej Białegostoku powstało w ciągu ostatnich dwóch lat, a w Lublinie, wliczając Atrium Felicity, czyli w ciągu dwóch i pół roku wskaźnik ten wynosi 45% - komentuje Magdalena Sadal.

Obecnie, ze względu na zmieniające się zwyczaje zakupowe oraz rosnące nasycenie dominującymi do tej pory formatami handlowymi, najszybciej rozwijanym typem obiektów handlowych są małe centra wygodnych zakupów typu convenience i strip mall. Powstają zarówno w największych aglomeracjach, w osiedlowych lokalizacjach, jak i w mniejszych miastach, gdzie często pełnią funkcję dominującego obiektu handlowego

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum