Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rok 2014 najbardziej pracowity dla Żabki i Biedronki

Redakcja dlahandlu.pl przyjrzała się ekspansji sieci występujących w Koszyku Cenowym. W minionym roku na polskim rynku handlowym najbardziej dynamicznie pod względem ilościowym rozwijała się Żabka Polska (pod logo Żabka i Freshmarket przybyło łącznie ok. 700 nowych sklepów, a sieć liczyła ponad 4000 na koniec ub.r.) oraz Biedronka (około 190 nowych placówek, 2587 na koniec 2014 r.). W tym roku Żabka będzie kontynuować obraną wcześniej strategię rozwoju i zapowiada otwarcie kolejnych 800 nowych punktów, nie licząc przejęć. Nowa strategia Biedronki zakłada natomiast znaczne spowolnienie tempa otwarć nowych sklepów - do około stu rocznie przez najbliższe trzy lata.
Reklama

W 2014 roku Lidl otworzył około 30 sklepów. Sieć aktualnie zbliża się do poziomu 550 placówek w całym kraju.

14 sklepów uruchomiła duńska sieć Netto (314 sklepów), a Aldi ponad 10 (w sumie ponad 90 dyskontów na koniec ub.r.).

Ponad 100 nowych sklepów, przede wszystkim w formacie convenience, otworzył Carrefour, który rok 2014 zamknął liczbą 700 placówek. Na rynku sklepów convenience dynamicznie rozwijała się również nowa sieć spółki Czerwona Torebka - Małpka Express osiągnęła liczbę 350 placówek. Czerwona Torebka to również sieć Dyskont Czerwona Torebka, która miniony rok zakończyła liczbą 31 sklepów.

Dwa hipermarkety uruchomił E.Leclerc, ma ich aktualnie 43.
Tesco skupiło się na modernizacji swoich placówek i zmianie formatów części sklepów (450 placówek na koniec ub.r.).

Auchan liczy 85 placówek (57 sieć przejęła od Reala, 8 musi sprzedać).
Kaufland  otworzył w minionym roku około 10 sklepów i zamknął rok liczbą 170 placówek.

Sieć Polomarket na koniec 2014 roku liczyła blisko 440 sklepów. Teraz ma ich 270, a 167 prowadzi spółka market-Detal (do niedawna w strukturach Polomarketu) pod szyldem nowej sieci supermarketów - Mila.
40 nowych sklepów otworzyła Stokrotka i miała ich na koniec poprzedniego roku ponad 250. O 15 supermarketów powiększyła się poznańska sieć Piotr i Paweł (115 sklepów).

Delikatesy Alma w minionym roku otwierały nowe sklepy, ale wynik netto na koniec 2014 roku był taki sam jak w 2013 - 40 sklepów.

Grupa Muszkieterów powiększyła się o ok. 30 sklepów (Intermarche i Bricomarche).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.