Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Rok 2018 pod znakiem konsolidacji handlu

Handlowcy nie chcą już rozmawiać o tym, jakie niespodzianki mogą im sprawić politycy. Koncentrują się na sobie - pisze "Puls Biznesu".
Reklama

- Najważniejsza w tym roku będzie przyspieszająca konsolidacja rynku handlowego — tym bardziej że nie ma już wielu dużych podmiotów, nadających się do przejęcia. Sądzę, że 2018 r. może być pod tym względem przełomowy - mówi w rozmowie z "PB", Robert Krzak, szef Forum Polskiego Handlu, zrzeszającego sieci z polskim kapitałem. 

Fala już ruszyła. W 2017 r. właściciela zmieniła Żabka, na giełdę weszło Dino, dystrybucyjny Eurocash podpisał umowę przejęcia sieci Mila, a na giełdową Emperię, właściciela sieci Stokrotka, zęby ostrzy sobie litewska grupa Maxima. Po drodze Alma zaliczyła upadek, a Piotr i Paweł zaczął szukać inwestora. Zmian właścicielskich należy oczekiwać przede wszystkim w sieciach krajowych, które muszą łączyć siły, by radzić sobie w walce z wielokrotnie silniejszymi graczami zagranicznymi. Nawet jednak wśród potężnych międzynarodowych sieci może dojść do przetasowań: do powracających jak bumerang plotek o wyjściu z Europy Środkowej brytyjskiej grupy Tesco dołączyły ostatnio spekulacje o sprzedaży Carrefoura. Postępującej transformacji należy też spodziewać się na półkach, bo konsumenci są coraz bardziej wybredni.

Zwyczaje zakupowe będą musiały zmienić się na jeszcze jednym polu — od marca Polacy w dwie niedziele w miesiącu trafią w sklepach na zamknięte drzwi. Handlowcy nie martwią się specjalnie o spadek obrotów, ale przystosowanie się do nowych warunków łatwe nie będzie.

Więcej w "Pulsie Biznesu"

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum