Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rola sklepów stacjonarnych będzie ewoluować w kierunku showroomów

Obserwacja rynków, na których handel elektroniczny jest bardziej popularny niż w Polsce (np. UK, USA) pozwala przewidywać najważniejsze nadchodzące trendy. Jednym z najistotniejszych trendów jest zauważalny wzrost popularności odbiorów osobistych (tzw. click&collect) i połączony z tym dynamiczny rozwój usługi i sieci punktów odbioru osobistego - czytamy w raporcie "Omnichannel Commerce" Grupy Unity.
Reklama

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, najwięksi detaliści, prowadzą już obecnie prace nad koncepcja nowoczesnego sklepu stacjonarnego. Bazując na opiniach przedstawicieli dużych detalistów można wnioskować, że rola sklepów stacjonarnych wcale nie będzie maleć, ale stopniowo ewoluować w kierunku showroomów lub/i nowoczesnych i wygodnych punktów odbioru.
Sklepy tradycyjne będą musiały przy tym nauczyć się dostarczać dodatkową wartość ponad samą dostawę towaru (np. ekscytujące doświadczenia w czasie wizyty, niepowtarzalne eventy, świetna obsługa, profesjonalne doradztwo). 

Jeden z największych sprzedawców detalicznych w Wielkiej Brytanii - firma Argos - zauważyła, że choć 45 proc.  ich klientów zaczyna zakupy w sieci, i tak 90 proc. klientów kończy proces w sklepach tradycyjnych. Dlatego firma inwestuje 300 mln GBP w nową strategię repozycjonowania swoich sklepów tradycyjnych. W ramach eksperymentu i inwestycji w przyszłość stworzono 6 nowoczesnych placówek tzw. Digital Concept Store, których wygląd i wyposażenie można obejrzeć bez ruszania się z domu, dzięki Google Street View. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.