Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Rolnicy przekonują, że przepłacamy za mięso i mleko w sklepach

Jak uważają rolnicy, za schab czy litr mleka powinniśmy płacić dużo mniej. Nikt jednak nie chce zbadać ich podejrzeń - informuje Metro.
Reklama

Rolnicy wskazują na dysproporcję: klienci w sklepach za podstawowe produkty spożywcze płacili na przełomie roku 2 proc. mniej niż rok wcześniej, a rolnicy dostawali za towar od przetwórców 12 proc. mniej. Na początku tego roku te różnice jeszcze wzrosły.

- Najbardziej rażące dysproporcje są dziś w przypadku mięsa i mleka. Tylko od grudnia ceny skupu żywca wieprzowego spadły już o blisko 40 proc., a mleka o ok. 30 proc. Te bezprecedensowe spadki klienci powinni byli odczuć w postaci co najmniej kilkunastoprocentowych obniżek cen w sklepach - mówi Władysław Serafin, szef Krajowego Związku Rolników Kółek i Organizacji Rolniczych.

Rolnicy chcieliby wyjaśnień, dlaczego ceny w skupach spadają bardziej niż ceny w sklepach. Związek zwrócił się z prośbą do Najwyższej Izby Kontroli, by przyjrzała się sprawie. Ale NIK uznała, że to nie jej kompetencje i odesłała sprawę do UOKiK. UOKiK też się sprawą nie zajmie, bo na rynku skupu ma miejsce wolna konkurencja.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.